درخواست بیش از سه هزار لرستانی برای درمان «شکاف کام و لب» ثبت شد

درخواست بیش از سه هزار لرستانی برای درمان «شکاف کام و لب» ثبت شد
شناسه خبـر : ۱۴۴۲۲۰ چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

خرم آباد - ایرنا - رییس مجمع خیرین سلامت لرستان گفت: سه هزار و ۲۵۰ بیمار دارای ناهنجاری های شکاف کام و لب در استان پس از فراخوان سفر خیرخواهانه موسسه ملی مرهم، متقاضی ویزیت و جراحی شدند.

به گزارش ایرنا کاظم مرادی فر روز دوشنبه در نشست مجمع خیرین سلامت لرستان با خبرنگاران بیان کرد: طرح جراحی شکاف کام و لب در این استان یک رویداد ملی و از ۲ سال پیش پیگیری شده است که به عنوان سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم در لرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت های مورد نیاز جراحی های این رویداد بزرگ از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اختیار موسسه ملی مرهم قرار گرفته است اظهار داشت: اجرای این رویداد از طریق فراخوان اطلاع رسانی شده است و تیم مجرب جراحی ۶۰ نفره موسسه از ۲۴ تا ۲۹ خردادماه جاری در استان مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه موسسه ملی مرهم دارای ۶۱۰ عضو پزشک مجرب در داخل و خارج از کشور است ادامه داد: این تیم تاکنون ۴۲ هزار و ۷۰۰ بیمار را از طریق ۳۲ دوره سفر درمانی در سطح کشور ویزیت و هفت هزار و ۲۸۵ نفر را نیز به صورت رایگان جراحی کرده است.

مرادی فر گفت: در راستای فراخوان سی و دومین دوره سفر درمانی موسسه ملی مرهم تا امروز سه هزار و ۲۵۰ نفر جهت ویزیت در سایت ثبت نام کرده اند که بر اساس غربالگری تیم مددکاری و متخصصان موسسه، ۳۰۰ نفر دارای شرایط جراحی شناسایی شدند.

وی افزود: مابقی بیماران نیز بر اساس فراخوان این موسسه با هماهنگی مجمع خیرین سلامت استان بصورت ماهانه در بیمارستان ۱۵ خرداد تهران جراحی خواهند شد.

رییس مجمع خیرین سلامت لرستان ادامه داد: تیم موسسه ملی مرهم تاکنون دوره های مختلفی را در کشور برای جراحی و خدمات ویژه بیماران شکاف لب و ناهنجاری‌های صورت انجام داده‌ است و محدودیت سنی، جنسی و بیمه‌ای برای درمان این بیماران وجود ندارد.

مرادی فر افزود: شهروندان لرستانی می‌توانند برای ثبت‌نام درمان بیماران شکاف لب از چهار مسیر ارتباطی شماره واتسابی ۰۹۰۰۳۴۰۸۶۳۶، شماره ایتا ۰۹۳۹۷۷۰۰۹۶۸، وبسایت موسسه ملی مرهم به آدرس marham.life ارتباط بگیرند و یا مدارک را به صورت حضوری به مرکز خیرین سلامت لرستان واقع در بلوار ولایت خرم آباد بین نگارستان ۱۶ و ۱۷ تحویل دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر تیم تخصصی موسسه ملی مرهم، تعدادی از پزشکان استان نیز برای همکاری با این رویداد اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: هزینه جراحی آزاد شکاف لب حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون ریال است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد ریال توسط مجمع خیرین سلامت در لرستان هزینه شده است عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت استان از سال ۱۳۹۰ تشکیل شده و تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته به نحوی که در سطح استان ۱۰۰ مرکز درمانی روستایی و اورژانس بین راهی احداث کرده است.

مرادی فر اظهار داشت: این مجمع در سیل ۹۸، حدود ۷۰ میلیارد ریال جهت تامین وسایل بهداشتی و درمانی برای جامعه هدف هزینه کرد و به هر یک از خانواده های نیازمند و زنان بی سرپرست و بد سرپرست ۱۰۰ میلیون ریال کمک شد.

منبع خبر:ایرنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir