اتحادیه اروپا تعرفه غلات روسیه و بلاروس را افزایش داد

اتحادیه اروپا تعرفه غلات روسیه و بلاروس را افزایش داد
شناسه خبـر : ۱۴۳۵۷۵ جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰

در حالی که اتحادیه اروپا همچنان به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و متحدانش بر سر مناقشه اوکراین ادامه می‌دهد، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه قانونی را برای افزایش تعرفه واردات غلات از روسیه و بلاروس تصویب کرده است.

به گزارش موج خبر به نقل از راشاتودی، در حالی که اتحادیه اروپا همچنان به تشدید تحریم‌ها علیه مسکو و متحدانش بر سر مناقشه اوکراین ادامه می‌دهد، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه قانونی را برای افزایش تعرفه واردات غلات از روسیه و بلاروس تصویب کرده است.

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این عوارض گمرکی "ممنوع کننده" که از اول ژوئیه اجرایی می‌شوند، بر واردات غلات، دانه‌های روغنی، محصولات ثانویه و همچنین گلوله‌های تفاله چغندر و نخود خشک از هر دو کشور اعمال خواهند شد.

این اتحادیه در ادامه تاکید کرد که مقررات جدید تعرفه‌ها را به حدی افزایش می‌دهد که "واردات این محصولات را متوقف می‌کند."

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: بعلاوه، این کالاها از دسترسی به سهمیه‌های نرخ تعرفه اتحادیه اروپا محروم می‌شوند.

البته این مقررات بر ترانزیت از طریق اتحادیه اروپا از روسیه و بلاروس به کشورهای ثالث تأثیری نخواهد گذاشت.

وزرای اتحادیه اروپا مدعی شدند که این اقدام از "بی ثباتی" بازار غلات این اتحادیه جلوگیری می‌کند و درآمدهای مسکو از طریق صادرات محصولات کشاورزی را محدود می کند.

پیشنهاد تعرفه ها توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در ماه مارس اعلام شد. در آن زمان، وی گفته بود که این اقدام به کاهش "خطر فزاینده" محصولات روسی برای بازارها و کشاورزان اتحادیه اروپا کمک می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهار نظری در مورد این پیشنهاد در آن زمان گفت که اعمال تعرفه بر غلات روسیه نمونه‌ای از "رقابت ناعادلانه" است.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir