تلاش مضاعف استاندار جدید لرستان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها

تلاش مضاعف استاندار جدید لرستان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها
شناسه خبـر : ۱۴۳۱۸۸ شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

سفرهای شهرستانی استاندار لرستان در عمل به بیانات مقام معظم رهبری ادامه یافت و این بار ازنا سومین مقصد شهرستانی شفقت در لرستان شد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، یکی از مواردی که شهید آیت الله رییسی با شروع فعالیت دولت سیزدهم همواره به دنبال انجام آن بود، رفع مشکلات مردم و گرهگشایی از مسائل مشکلات پیش روی کشور بود. 

با شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه و مهمترین فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچ اختلالی درکار نظام ایجاد نمی‌شود، ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز با عمل به بیانات مقام معظم رهبری و تاسی از شهید جمهور متعهد، دلسوز و پرتلاش کشور، بازدیدهای خود را از شهرستان‌های استان لرستان نه تنها متوقف نکرد بلکه با شدت و حدت بیشتری برای جامه عمل پوشیدن به تاکیدات شهید آیت الله رییسی بر ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم به کار بسته و امروز در سومین سفر شهرستانی خود به ازنا رفت تا از نزدیک با مسایل و مشکلات این شهر کوچک صنعتی لرستان آشناتر شود. 

بازدید از کارخانه سیمان و فروآلیاژ ازنا

کارخانه سیمان سفید در زمینی به مساحت 80 هکتار در شهرستان ازنا واقع شده و در فاز اول روزانه 600 تن و سالانه 220 هزار تن سیمان سفید تولید خواهد کرد. 

با بهره‌برداری کامل این کارخانه برای بیش از 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و در فاز دوم بیش از 85 درصد مواد اولیه آن از معادن استان فراهم خواهد کرد. 

برای ساخت و بهره‌برداری این کارخانه در مجموع بیش از 15 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با تکمیل این کارخانه، سیمان سفید ازنا بزرگترین کارخانه سیمان سفید غرب و دومین کارخانه بزرگ کشور خواهد بود. 

استاندار لرستان همچنین از کارخانه فرو آلیاژ ازنا بازدید کرد، اکنون 650 نفر مستقیم در سه شفیت کاری و بیش از سه هزار نفر غیرمستقیم در ابن مجموعه مشغول به کار هستند. 

کارخانه فروسیلیس ازنا، با داشتن تعداد بسیار زیاد کارمند و کارگر، بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم در خاورمیانه است، این شرکت سالانه حدود 60 هزار تن فروسیلیسیم و 20 هزار تن پودر میکروسیلیکا تولید می‌کند. 

صادرات محصولات کارخانه فروآلیاژ ازنا به 20 کشور

صنایع فروآلیاژ شهرستان ازنا یکی از بزرگترین تولید کنندگان فروسیلیسیم و یکی از فعال‌ترین کارخانجات استان لرستان محسوب می شود. 

بهمن جعفری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 60 درصد محصولات کارخانه فرو آلیاژ ازنا در داخل کشور مصرف و 40 درصد نیز به 20 کشور هدف صادر می‌شود. 

وی افزود: این کارخانه یکی از صنایع بزرگ استان لرستان محسوب می‌شود که اکنون با ظرفیت اسمی 60 هزار تن در سال و ظرفیت عملی 47 هزار تن در سال فعال است که به منظور خالص سازی و اکسیژن زدایی استفاده می شود. 

جعفری عنوان کرد: اکنون 650 نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند که 60 درصد محصولات این واحد در داخل کشور مصرف می شود. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: در راستای رفع مشکل برق و همچنین پیگیری در جهت اصلاح تعرفه برق مصرفی پیگیری لازم صورت گرفته است. 

جعفری افزود: این شرکت دارای سه کوره قوس الکتریک می باشد که به صورت سه شیفت در حال فعالیت است .

وعده بهره برداری از چهارخطه ازنا-شازند تا آبان ماه

بهزاد شاکرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه چهار خطه ازنا - شازند در حوزه لرستان آبان امسال با تزریق اعتبار تکمیل می‌شود اظهار داشت: این جاده یکی از اصلی‌ترین مسیرهای ارتباطی استان است، اظهار کرد: طول این محور 70 کیلومتر است که 35 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد. 

وی افزود: از 35 کیلومتر حوزه استحفاظی لرستان 25 کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و فقط 9 کیلومتر آن باقیمانده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اینکه پنج کیلومتر از 9 کیلومتر هم انجام و آماده آسفالت است، بیان کرد: تکمیل پروژه در حوزه استحفاظی استان نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است که پیگیر تامین آن هستیم. 

شاکرمی اضافه کرد: در صورت تامین و تزریق اعتبار تا پایان آبان ماه چهار خطه ازنا - شازند در استان تکمیل می‌شود. 

به گفته وی تکمیل بخش عمده‌ای از جاده ازنا - شازند در حوزه استحفاظی استان کاهش تلفات و حوادث جاده ای را به دنبال خواهد داشت. 

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: 10 کیلومتر از جاده ازنا - شازند در حوزه استحفاظی استان مرکزی انجام شده است. 

دولت جمهوری اسلامی هیچ فردی را بلاتکلیف نمی‌گذارد

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در ادامه سفر خود در فرمانداری شهرستان ازنا با تشکیل شورای اداری، مسایل و مشکلات این شهرستان رو مورد بررسی قرار داد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان در سایه وحدت بین مسئولان را ضروری دانست و گفت: هیچ خانواری نباید با اجرای طرح‌های عمرانی متضرر شود. 

شفقت بیان کرد: مشکلات طرح تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان باید هرچه سریعتر برطرف و روند تکمیل آن تسریع یابد. 

وی افزود: هیچ توجیهی برای واگذاری ورودی دورود به ازنا به شهرداری وجود ندارد و در این راستا اقدامات لازم انجام شود. 

استاندار لرستان یادآور شد: مشکلات مربوط به انتخاب و تملک زمین حاشیه سد کمندان و همچنین شناسایی افرادی که تاکنون مبلغی برای ترک اراضی خود دریافت نکرده‌اند ، بررسی و اقدام لازم صورت گیرد. 

شفقت تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی هیچ فردی را بلاتکلیف نمی‌گذارد و حق و حقوق افراد را پرداخت خواهد کرد و هیچ خانواری در راستای اجرای طرح های عمرانی متضرر نمی‌شود. 

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان وحدت بین مسوولان ضروری است و مجموعه دولت موظف به ایجاد همدلی هستند. 

استاندار لرستان اضافه کرد: مشکل اصلی کشور بیکاری است و باید نظام برنامه به سوی اشتغال برود ، بنابراین در این راستا اولویت ها تشخیص داده شده و به میزان دارایی مشکلات را برطرف کنیم، چراکه به یکباره نمیتوان معضلات را برطرف و یا ریشه‌کن کرد. 

تکمیل بیمارستان امام علی(ع) نیمه تمام ازنا همتی والا می‌طلبد

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا نیز در ادامه این نشست افزود: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید گندم و لوبیا در کشور است و همچنین در حوزه گردشگری سالانه میزبان بیش از 70 هزار گردشگر هستیم. 

وی گفت: سال گذشته بیش از 300 هکتار به منطقه ویژه اقتصادی ازنا اضافه شد ، چراکه این شهرستان از ظرفیت بالایی در زمینه اقتصادی برخوردار است 

وی بیان کرد: هفت کیلومتر از محور ازنا به شازند به بهره‌برداری رسیده و حدود 9 کیلومتر دیگر تا پایان امسال افتتاح می‌شود، همچنین آبگیری سد کمندان انجام و تلاش خواهیم کرد پروژه های نیمه تمام را تکمیل و اجازه ندادیم طرحی اضافه شود. 

فرماندار ازنا گفت: اقتصاد بیمارستان یک اقتصاد بیمار است و برای تکمیل بیمارستان امام علی(ع) نیمه تمام ازنا همتی والا می‌طلبد و 50 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل نیاز است.

انتهای پیام/645/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir