جزئیات ۱۰ کالای اول رسوبی؛ از کشنده تا قطعات خودرو

جزئیات ۱۰ کالای اول رسوبی؛ از کشنده تا قطعات خودرو
شناسه خبـر : ۱۴۳۱۴۲ جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

در فهرست ۱۰ کالای اول رسوبی به غیر از حدود ۳۰۵۹ دستگاه کامیون، اقلامی از جمله ذرت، کنجاله، قطعات خودرو، روغن پالم و ورقهای ساده فولادی دیده میشوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر، برررسی 10 کالای اول رسوبی به لحاظ ارزش دلاری، نشان میدهد، تنها در مرحله ارزیابی؛ ماندگاری در حیطه وظایف گمرکی %1 وزنی و 3 سهم ارزشی را به خود تخصیص داده است.

این 10 کالا شامل کامیون، ذرت دامی، دانه روغنی، کنجاله سویا، قطعات منفصله خودرو، شکر خام، سولفات پتاسیم، سوپر فسفات،  روغن پالم و ورق ساده فولادی میباشند.

بیشترین مانده وزنی  مربوط به کالاهای اساسی و بیشترین مانده ارزشی پس از کامیون  متعلق به کالاهای اساسی میباشد.
بر این اساس  مرحله صندوق و تاخیر در پرداخت حقوق ورودی و عوارض متعلقه،  82 درصد وزنی و 58 درصد سهم ارزشی ایستایی را به خود تخصیص داده است.
در مرحله کارشناسی، عدم ارائه کد ساتا و صدور مجوزهای ترخیص قانونی به گمرک %17 وزنی و 39 درصد سهم ارزشی رسوب کالا را به خود تخصیص داده است.

این گزارش نشان میدهد، هم اکنون 360 هزار تن روغن پالم و 400 هزار تن ورق ساده فولادی ترخیص نشده اند.

لازم به ذکر است، گمرک ایران به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها به صورت مستمر دستورالعمل نحوه اخذ گزارشات در جریان را اواخر مهر ماه سال قبل، ابلاغ و گمرکات را موظف به رصد اظهار نامه های در جریان نموده است.  به صورت مستمر و در بازههای زمانی منظم گزارش زمان سنجی صدور مجوزهای قانونی ترخیص به منظور کاهش این زمان به دستگاههای مربوطه ارسال شده است.

 

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir