فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند

فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
شناسه خبـر : ۱۴۱۱۲۸ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

قرار است هفته فیلم‌های ایرانی، پویانمایی کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس و صنایع دستی ایران در «سارایوو» پایتخت بوسنی و هرزگوین از چند روز آینده آغاز شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، هفته فیلم‌های ایرانی از چند روز آینده در پایتخت بوسنی و هرزگوین آغاز می‌شود. 

آن‌طوری که پوستر این رویداد نشان می‌دهد فیلم‌هایی همچون سارا و آیدا، هناس، رمانتیسم عماد و طوبا و حوض نقاشی در این هفته فرهنگی به نمایش درخواهند آمد. فیلم‌های سینمایی که جزو کارهای ارزشمند سینمای ایران به شمار می‌رود. همان‌طور که رایزن فرهنگی ایران در پایتخت بوسنی و هرزگوین به آن اشاره کرد.

به گفته رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین این رویداد با همکاری اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی و اداره کل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مرکز فرهنگی ایستوچنو سارایوو شرقی، سازمان سینمایی سوره (وابسته به حوزه هنری)، استودیو پویانمایی اسکای فریم، بنیاد سینمایی فارابی و آژانس عکس تهران، روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مرکز فرهنگی ایستوچنو سارایوو شرقی برگزار می‌شود.

این رویداد از چهارم تا هفتم اردیبهشت‌ماه و در قالب برگزاری هفته فیلم‌های ایرانی، هفته فیلم‌های پویانمایی کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس و نمایشگاه صنایع دستی کشورمان برگزار خواهد شد.

در این رویداد همه روزه تعداد 150 کودک و نوجوان بوسنیائی از ساعت 11 صبح به تماشای بهترین پویانمایی‌های سینمای کشورمان خواهند نشست و سالن سینمای مرکز فرهنگی ایستوچنو از ساعت 19 فیلم‌های «رمانتیسم عماد و طوبی»، «هناس»، «سارا و آیدا» و «حوض نقاشی» را طی چهار روز به روی پرده خواهد برد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir