کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد
شناسه خبـر : ۱۴۱۱۰۷ پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۵

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه ۶۰ است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، برنامه شب خاطره و رونمایی از کتاب «سه چهارده» نوشته فاطمه سوریان با حضور نویسنده کتاب و خانواده شهدایی که این کتاب درباره آنها است، برگزار شد.

کتاب «سه چهارده» قصه سه نوجوان چهارده ساله هم کلاس و هم محلی در دهه 60 است که هر سه برادر رزرمنده دارند و در واقع این برادران بزرگتر راه را برای برادان کوچکتر باز کرده‌اند و اینها از برادر بزرگتر فراگرفته‌اند که به این راه را بروند اما چون سن و سال کمی دارند رضایت خانواده و ماموارن اعزام را نمی‌توانند به دست بیاورند و چون رضایت ممکن نیست به دنبال راه‌های گریز هستند؛ مثل دستکاری کردن شناسنامه‌ها و فرار از منزل و .. که لحظات جذابی را در کتاب رقم می‌زند. این کتاب  در گونه داستانی نوشته شده و فاطمه سوریان که فرزند یکی از فرماندهان شهید یعنی منصور سوریان است، این کتاب را نوشته و یکی از نوجوانان قهرمان کتاب، عموی نویسنده است.

رحیم مخدومی نویسنده و مدیر انتشارات رسول آفتاب که این کتاب در این نشر منتشر شده است، درباره کتاب «سه چهارده» گفت: این کتاب روایت همزمان داستان زندگی سه نوجوان دهه شصتی است و  سه خانواده شهید در این داستان معرفی می‌شوند و هر یک از این خانواده‌ها یک شهید مفقود الاثر  دارند و چندین سال این دوران مفقود بودن و انتظار سپری می‌شود و در واقع این سه خانواده یک درد مشترک دارند.

وی افزود: با همه این سختی‌ها نگاه خانواده‌ها و نگاه این سه نوجوان حائز اهمیت است. در عین حال که قهرمانان کتاب، شور و نشاط نوجوانی خود را دارند، اتفاقات جالبی در جبهه برای این بزرگمردان کوچک رخ می‌دهد و در نهایت هر سه به شهادت می‌رسند.

شهید محسن سوریان،  شهید محسن منصوری و شهید احمد عبدالعلی پور سه قهرمان نوجوان این کتاب هستند و کتاب «سه چهارده» در نمایشگاه کتاب امسال برای نخستین بار توسط انتشارات رسول آفتاب عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir