فروریختن پل در آمریکا زنجیره تامین را مختل کرد

فروریختن پل در آمریکا زنجیره تامین را مختل کرد
شناسه خبـر : ۱۴۰۱۲۱ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

فروریختن یک پل در شهر بالتیمور آمریکا که دسترسی مسیرهای اقیانوس اطلس به بندر اصلی این شهر را قطع کرد، اختلالات شدیدی را در حمل‌ونقل و زنجیره تأمین این کشور ایجاد کرده و ممکن است اثر دومینویی بر زنجیره‌های تامین جهانی نیز داشته باشد.

به گزارش موج خبر به نقل از راشاتودی، فروریختن پل "فرانسیس اسکات کی" در شهر بالتیمور آمریکا که دسترسی مسیرهای اقیانوس اطلس به بندر اصلی این شهر را قطع کرد، اختلالات شدیدی را در حمل‌ونقل و زنجیره تأمین این کشور ایجاد کرده و ممکن است اثر دومینویی بر زنجیره‌های تامین جهانی نیز داشته باشد.

این پل چهار بانده روز سه شنبه پس از برخورد کشتی کانتینری "دالی" که با پرچم سنگاپور حرکت می‌کرد و جزئی از ناوگان غول کشتیرانی دانمارک یعنی مرسک بود، فروریخت.

در نتیجه این حادثه، بخش بزرگی از پل 1.6 مایلی (2.6 کیلومتری) به رودخانه پاتاپسکو سقوط کرد و چندین وسیله نقلیه از ارتفاع حدود 55 متری در آب سقوط کردند و چندین نفر نیز جان خود را از دست دادند.

پل فرانسیس اسکات کی که در دهه 1970 ساخته شد، بر روی رودخانه پاتاپسکو قرار گرفته و تنها گذرگاهی است که نهمین بندر بزرگ تجاری آمریکا را به اقیانوس اطلس متصل می‌کند. بندر بالتیمور شلوغ ترین پایانه دریایی این کشور برای صادرات وسایل نقلیه است.

به گفته وس مور، فرماندار ایالت مریلند، هیچ بندر دیگری در این کشور بیشتر از بالتیمور وسایل نقلیه وارد نمی کند و سالانه بالغ بر 850000 خودرو و کامیون سبک وارد و خارج می‌شوند. قطعات مورد استفاده در مونتاژ خودروها نیز از طریق این بندر یا از روی پل عبور می‌کنند.

این بندر که مرکز اصلی حمل و نقل در ساحل شرقی محسوب می‌شود، همچنین ترانزیت حجم قابل توجهی از زغال سنگ را بر عهده دارد.

داده‌های مؤسسه "اس‌اندپی گلوبال" S&P Global نشان می‌دهد که در سه ماهه دوم سال 2023، تأسیسات این بندر به لحاظ بیشترین صادرات زغال سنگ در رده دوم قرار گرفت.

بنا بر گزارش ها، 10 کشتی در داخل این بندر گیر کرده است چرا که پل فروریخته تنها راه ورودی و خروجی این بندر است. 30 کشتی باری کوچک، یدک‌کش و کشتی‌های دیگر نیز در این بندر محبوس شده‌اند. نزدیک به 40 کشتی که عازم بالتیمور بودند نیز مجبور به تغییر مسیر خود شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، با اشاره به نگرانی‌ها در مورد حمل و نقل و کسب و کارهای مرتبط با این بندر، تأکید کرد که این پل برای اقتصاد این کشور حیاتی است.

وی تصریح کرد که بندر بالتیمور حدود 15000 شغل را پشتیبانی می‌کند و روزانه بیش از 30000 وسیله نقلیه از پل این بندر استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir