انهدام ۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان

انهدام ۲۰ باند حرفه‌ای واردکننده سلاح در لرستان
شناسه خبـر : ۱۳۹۶۴۳ دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

فرمانده انتظامی لرستان از توقیف یکهزار و ۸۱۲دستگاه خودروی شوتی و انهدام ۲۰باند حرفه‌ای واردکنندۀ سلاح در این استان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سردار یحیی الهی، شامگاه یکشنبه، در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش وقوع و افزایش کشف جرم در لرستان اظهار داشت: این استان رتبۀ نخست کشف سلاح بین استان‌های کشور را دارد.

او با اعلام اینکه "بیش از 4300قبضه انواع سلاح امسال در لرستان کشف شده‌است"، افزود: 20باند حرفه‌ای واردکنندۀ سلاح در این بازۀ زمانی منهدم شده‌ است و 35 نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان با یادآوری اینکه "کشفیات سلاح در این استان امسال از رشد شش‌درصدی برخوردار شده‌است"، متذّکر شد: حدود صددرصد سلاح‌های کشف‌شده از باندهای سلاح از نوع جنگی است.

او اضافه کرد: تیراندازی 14درصد در لرستان امسال کاهش یافته‌است و 483نفر به‌دلیل تیراندازی به‌سوی اماکن و افراد دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

الهی با تأکید به کاهش 18درصدی وقوع قتل در لرستان، گفت: فراوانی قتل در این استان به‌خلاف تصور رایج پایین و نسبت به کل کشور 2.8درصد است.

فرمانده انتظامی لرستان با اعلام اینکه "کشف وقوع سرقت در این استان 41درصد است و 5739 سارق امسال دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند"، اضافه کرد: 116باند سارق امسال در لرستان منهدم شده‌است و 1109 انواع سرقت از این باندها کشف شده‌است و 310 نفر دستگیر شده‌اند.

او  با تصریح اینکه بیش از 50درصد سرقت‌ها در لرستان از نوع سرقت خرد است که بیشتر این نوع سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود، خبر داد: سرانۀ سرقت در این استان 546 فقره پایین‌تر از کشور است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به وجود 3000معتاد متجاهر در این استان، تأکید کرد: 11هزار و 171نفر معتاد متجاهر در لرستان امسال دستگیر شده‌اند و این نشان از آن دارد که هر معتاد متجاهری حدود چهاربار دستگیر شده‌است.

او با اعلام کشف 10تن و 602کیلوگرم مواد مخدر در لرستان طی امسال، اضافه کرد: کشف مواد مخدر در این استان از رشد 36درصدی برخوردار شده‌است و 15هزار و 236 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی لرستان با ابراز کشف 958میلیارد تومان کالای قاچاق در این استان، بیان کرد: 102باند کالای قاچاق منهدم شده‌است و 4136 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

الهی با اعلام توقیف یکهزار و 812دستگاه خودروی شوتی در لرستان طی امسال، یادآور شد: 301دستگاه خودروی سنگین حامل قاچاق در محورهای مواصلاتی این استان توقیف شده‌است.

او ضمن اظهار کاهش 15درصدی وقوع تصادفات در لرستان به ضعف ایمنی خودروها نقبی زد و یادآور شد: یک فقره تصادف سال گذشته در این استان رخ داد و پنج سرنشین این خودرو بر اثر حادثۀ آتش‌سوزی ناشی از تصادف جان باختند.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان طرد 1104 اتباع بیگانه در این استان، تأکید کرد: امیدواریم که شاهد ورود اتباع بیگانه به لرستان در سال 1403 نباشیم.

انتهای پیام/644/.+

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir