رفع تصرف ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود

رفع تصرف ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
شناسه خبـر : ۱۳۹۶۰۵ یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیش از ۴۰۰۰هزار متر  مربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود  توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

به گزارش موج خبر لرستان، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان افزود: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۶مورد قلع‌وقمع شامل بنا، فنس کشی ،پی کنی ، دیوارچینی، در روستاهای اکبر آباد،سیزان ،برزان با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط صورت گرفت.

سرهنگ مسلم مویدی گفت: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان دورود که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و بازگرداندن اراضی به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

وی تأکید کرد: از همه صاحبان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند، زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند و حکم قانونی برای آنها صادر و اجرا خواهد شد.

سرهنگ مسلم مویدی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هر گونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و دریافت مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا بر اثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

وی در پایان افزود: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش از پیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

۴۶

منبع خبر:خبرآنلاین

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir