طرح ملی "شباب الرضا(ع)" ویژه استعدادیابی و تربیت قرآنی نوجوانان آغاز شد

طرح ملی "شباب الرضا(ع)" ویژه استعدادیابی و تربیت قرآنی نوجوانان آغاز شد
شناسه خبـر : ۱۳۹۶۰۴ یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن در سیزدهمین دوره ملی "شباب الرضا(ع)" به منظور استعدادیابی و آموزش قرآنی نوجوانان دختر و پسر فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» با برگزاری کلاس‌های تخصصی تلاوت قرآن در سراسر کشور آغاز شد.

سال 1391 بود که مؤسسه صراط به منظور کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوان در مشهد طرحی را راه‌اندازی کرد و این طرح پس از مدتی با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در کشور اجرا شد.

امروز بعد از گذشت 13 سال از آغاز طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)، این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

 

مخاطبان این طرح قرآنی دختران 10 تا 15 سال و پسران 8 تا 15 سال هستند و در دوره‌های دو ساله در سه سبک منشاوی، مصطفی اسماعیل و عبدالباسط، استعدادیابی شده و در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و تلاوت در این طرح رشد کرده و به رده‌های بالاتر دست ارتقا پیدا می‌کنند.

قرآن‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن در این طرح، باید طی 6 سال در این طرح حضور داشته و به نحو احسن فعالیت خود را انجام دهند. البته باید یادآوری کرد که در طول 13 سال گذشته هزاران نفر از این طرح فارغ‌التحصیل شده‌اند. تلاوت در این طرح نیز در سه سطح شامل مساجد و محلات، کشور و بین‌المللی برگزار می‌شود.

همچنین در کنار طرح‌های تلاوت، رقابت‌هایی برای قرآن‌آموزان طراحی شده است که «شوق تلاوت» نامیده می‌شود. در این طرح، استعدادهای قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و آموزش آنها یکسان و منظم است.

این برنامه در قالب کشوری صورت می‌گیرد و تمام استعدادهای ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود. ضمن اینکه هر ساله تعدادی از این استعدادهای ویژه، بعد از رقابت، برای کسب جایزه و رشد بیشتر به عتبات عالیات و… سفر می‌کنند. همچنین این نخبگان ویژه برای ارائه تلاوت و ارتباط با جامعه قرآنی به کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و لبنان نیز سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir