شهید «حجت‌الله یخچالی» چهره هنر سال کشور شد/ رونمایی از کتاب مسافر اردیبهشت

شهید «حجت‌الله یخچالی» چهره هنر سال کشور شد/ رونمایی از کتاب مسافر اردیبهشت
شناسه خبـر : ۱۲۰۰۲۹ دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

رئیس حوزه هنری لرستان از انتخاب شهید «حجت‌الله یخچالی» به‌عنوان چهره هنرمند سال کشور خبر داد و گفت: از کتاب مسافر اردیبهشت در هفته انقلاب رونمایی می‌شود.

سامان سپهوند در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر در خرم‌آباد با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته هنر در لرستان، اظهار داشت: این ستاد با همکاری و مشارکت معاونت سیاسی استانداری و نهادهای فرهنگی و هنری این استان تشکیل‌شده تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی هفته هنر انقلاب را به‌نحو مطلوب برگزار کنیم.

وی با اشاره به زیرپوشش بردن تمام شهرستان‌های لرستان برای اجرای برنامه‌های هفته هنر انقلاب، افزود: شناسایی و انتخاب چهره سال هنر انقلاب یکی از مهم‌ترین کارهایی بود که در این راستا انجام گرفت.

رئیس حوزه هنری لرستان با بیان اینکه انتخاب چهره سال هنر انقلاب با مشارکت نهادهای فرهنگی انجام گرفت و هنرمندان شاخص را شناسایی کردیم، عنوان کرد: چهره سال هنر انقلاب سال 1401 در پنجنشبه جاری معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های برتر هم در رشته‌های مختلف هنری معرفی می‌شوند، بیان کرد: همچنین برگزیده‌های جشنواره عکس روی شانه‌های شهر که در سال گذشته در ارتباط با تشییع شهدای گمنام برگزارشده بود در مراسم اختتامیه این جشنواره در روز سه‌شنبه جاری معرفی می‌شوند.

سپهوند با بیان اینکه از کتاب مسافر اردیبهشت که در ارتباط با سرگذشت و خاطرات شهید هنرمند بهرام هژبر است در مراسم معرفی چهره سال هنر انقلاب، رونمایی می‌شود، گفت: این کتاب توسط رعنا مرادی‌نسب تحقیق و تدوین‌شده است.

رئیس حوزه هنری لرستان با تأکید به اینکه شهید حجت‌الله یخچالی توسط بسیج هنرمندان کشور به‌عنوان چهره هنرمند سال کشور انتخاب‌شده است، ابراز کرد: این شهید از هنرمندان بروجردی بوده و در مراسم چهره سال هنر انقلاب نیز از خانواده این شهید هنرمند تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/641/.

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir