تمجید نماینده فدراسیون جهانی از پیست اسکی الیگود‌رز/ "تمندر‌" میزبان اسکی‌بازان شد + فیلم

تمجید نماینده فدراسیون جهانی از پیست اسکی الیگود‌رز/ "تمندر‌" میزبان اسکی‌بازان شد + فیلم
شناسه خبـر : ۱۱۹۲۵۶ سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

پیست تمندر الیگودرز از لحاظ فنی به دلیل شیب، ارتفاع و همچنین وجود دستگاه برفکوب یکی از بهترین پیست‌های موجود در کشور با ظرفیت بین‌المللی است.

به گزارش موج خبر از الیگودرز، الیگودرز در دامنه کوهستانی شرق استان لرستان قرار دارد و با آب‌وهوایی سرد در زمستان، مطلوب و معتدل در بهار و تابستان ازجمله شهرهای مرتفع و سردسیر ایران است؛ از شمال به شهرستان خمین، محلات و اراک  و از جنوب به دزفول، کوهرنگ و فریدون‌شهر و از شرق با داران،‌ گلپایگان و خوانسار همسایه است و از غرب به دورود، ازنا، شازند، بروجرد و خرم‌آباد راه دارد.

پیست اسکی بین‌المللی تمندر الیگودرز یکی از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری و ورزش‌های زمستانی است که در صورت توجه و تجهیز به امکانات موردنیاز می‌تواند یکی از بهترین پیست‌های اسکی بین‌المللی در سطح جهانی باشد.

این پیست در روستای فرسش با آب‌وهوای سرد و برفی واقع در 45 کیلومتری شهر الیگودرز احداث‌شده و چنانچه تجهیزات مورد نیاز آن فراهم شود می‌تواند علاوه بر توسعه اشتغال در الیگودرز به قطب رشته‌های زمستانی نیز تبدیل‌شده و رونق صنعت گردشگری را در این شهرستان به‌دنبال داشته باشد.

پیست‌ اسکی تمندر الیگودرز با بارش برف‌های اخیر در ارتفاعات الیگودرز و گردنه فرسش، مهیای برگزاری مسابقات اسکی شد که با توجه به استقبال علاقه‌مندان مختلف شهرها و استان‌های هم‌جوار از این رشته ورزشی فرصت خوبی برای توسعه اقتصادی منطقه نیز است.

پیست اسکی تمندر از سطح برف مناسبی برخوردار است

سمانه بیرامی باهر اسکی‌باز صحرانوردی عضو تیم ملی جمهوری اسلامی به تسنیم گفت: بیش از 12 سال است که در تیم اسکی صحرانوردی ایران مشغول به فعالیتم و در دو  روزی که مسابقات بین‌المللی در پیست اسکی تمندر الیگودرز برگزار شد موفق به کسب مقام اول شدم.

وی درباره سطح مسابقات افزود: مسابقات در سطح بسیاری خوبی برگزار شد و ورزشکاران بسیار حرفه‌ای در این رقابت‌ها حضور داشتند و پیست اسکی تمندر نیز تمام امکانات لازم را داشت.

بیرامی‌باهر با اشاره به مشکل کمبود برف برخی پیست‌های اروپایی عنوان کرد: درحالی‌که برخی پیست‌های اسکی اروپا مجبور به ساخت برف با استفاده از دستگاه‌های برف سازند، اما این پیست از سطح برف مناسب و مسیر بسیار خوبی برخوردار است.

یک اسکی‌باز دیگر نیز با اشاره به کسب مقام اول رشته اسکی پاتیناژ به تسنیم گفت: مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و باوجودی که کمبود امکانات در این زمینه وجود دارد، اما ظرف سه روز مسئولان هیئت اسکی لرستان و الیگودرز توانستند پیست را برای برگزاری مسابقات آماده کنند.

برخورداری پیست تمندر از موقعیت و امکانات عالی

محمدتقی شمشکی سرمربی تیم اسکی جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج خبر با ابراز رضایت از پیست اسکی تمندر گفت: این پیست باکیفیت و زیبا بوده و ازنظر امکانات و موقعیت بسیار عالی است و هیئت اسکی استان لرستان و شهرستان الیگودرز نیز تمام امکانات لازم را فراهم کرده بودند.

شمشکی با ابراز رضایت از برگزاری مسابقات، افزود: پیست تمندر الیگودرز وسعت بسیار خوبی دارد و به‌راحتی توانستیم مانور خوبی بدهیم و پیست را به‌صورت استاندارد در فدراسیون جهانی ثبت کنیم.

وی با اشاره به محیط عالی و قهرمان‌پرور الیگودرز، عنوان کرد: در این شهرستان می‌توانیم قهرمانان خوبی را در آینده درزمینهٔ اسکی داشته باشیم.

ابراز رضایت نماینده اسکی جهانی از پیست تمندر

سرمربی تیم اسکی صحرانوردی جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی اسکی صحرانوردی در الیگودرز در پیست اسکی تمندر، اظهار داشت: نماینده اسکی جهانی در بازدیدی که از این پیست داشت ابراز رضایت کرد.

شمشکی با بیان اینکه مرحله بعدی این مسابقات نیز در همین هفته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در الیگودرز برگزار می‌شود، عنوان کرد: نفرات برتر این مسابقات به مسابقات جهانی اسلوونی اعزام می‌شوند.

ازکان نماینده فدراسیون جهانی اسکی هم با اشاره به موقعیت بسیار خوب پیست اسکی تمندر الیگودرز و بالا بودن سطح مسابقات در گفت‌وگو با تسنیم بر سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه پیست تمندر تأکید کرد.

وی افزود: ما اینجا برف خوبی داریم و منطقه تمندر الیگودرز از مناطق خوبی است، اما نیاز به حمایت بودجه‌ای دارد و تمام این حمایت‌ها لازم است که از سوی دولت ایران و استانداری لرستان اتفاق بیفتند.

لزوم تجهیز پیست تمندر به امکانات موردنیاز

ازکان عنوان کرد: نیاز به آموزش و تعلیم از طریق فدراسیون اسکی در این زمینه وجود دارد و وسایلی که برای برگزاری مسابقات بین‌المللی برای این پیست لازم است نیز باید تأمین شود.

وی افزود: پیست تمندر الیگودرز استانداردهای لازم را دارد، اما لازم است که تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز آن فراهم شود تا شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی در این پیست باشیم.

نماینده فدراسیون جهانی اسکی با اشاره به لزوم حمایت‌های مالی از فدراسیون اسکی ایران، عنوان کرد: توقع بنده این بود که وقتی منطقه به این زیبایی و خوبی وجود دارد، شرکت‌کنندگان بیشتری در این مسابقات حضور یابند.

این دوره از مسابقات با حضور 30 ورزشکار در دو رشته پاتیناژ 10 و 15 کیلومتر در پیست اسکی تمندر الیگودرز برگزار شد.  در پایان مسابقات اسکی صحرانوردی در بخش آقایان دانیال ساوه شمشکی، مهدی تیری و علیرضا بیرامی به‌عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش بانوان سمانه بیرامی، ساحل تیری و فرنوش شمشکی اول تا سوم شدند.

مرحله دوم این مسابقات نیز بناست در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته در پیست اسکی تمندر الیگودرز برگزار ‌شود.

انتهای پیام/641

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir