952 کارگر در مشاغل سخت و زیان لرستان بازنشسته شدند/ کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان

952 کارگر در مشاغل سخت و زیان لرستان بازنشسته شدند/ کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان
شناسه خبـر : ۱۰۸۱۲۷ یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت :طی 8 ماهه سال جاری 952 کارگر استان در مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند .

به گزارش موج خبر علی آشتاب صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مشاغل زیان آور از جمله مشاغلی هستند که عوامل  فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی غیر استاندارد  منجر به ایجاد تنشی بالاتر ظرفیت های طبیعی در کارگران شاغل شود اظهار کرد : این کارهای سخت غالبا در واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی هستند که کارگران با توجه به کار در جوار این عوامل باعث ایجاد بیماری و عوارض ناشی از آنها می گردد ، این کارگران شرایط بازنشستگی  بیش از موعد را طبق قانون داشته و بایستی با درخواست و بررسی در کمیته های سخت و زیان آور مطرح شوند. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به برگزاری 49 کمیته بدوی و 8 جلسه تجدید نظر جهت بررسی درخواست های بازنشستگی بیش از موعد اشاره کرد و گفت : یک هزار و 244 درخواست در هشت ماهه سال‌جاری در این کمیته ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفته که 860 پرونده در  کمیته بدوی تایید شد.

وی در ادامه با اشاره به مطرح شدن 303 درخواست تایید نشده در کمیته تجدید نظر افزود : این تعداد از درخواست ها پس از عدم تایید در کمیته های بدوی در کمیته تجدید نظر مطرح میشوند که از این تعداد 92 درخواست دیگر تأیید شدند .

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان

آشتاب همچنین به کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در لرستان اشاره کرد و گفت : با توجه به پایداری اشتغال در واحدهای تولیدی استان در سال جاری تعداد مقرری بگیران بیمه بیکار در سال 99 یک هزار 470 نفر بوده که در هشت ماهه سال جاری به 846 نفر کاهش یافته است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه از دست دادن غیر ارادی شغل عاملی است که نیروهای کار را تهدید می‌کند‌‌، از این رو برقراری بیمه بیکاری راهکاری مناسبی برای تأمین زندگی در چنین شرایطی است ، خاطر نشان کرد : حمایت از واحدهای اقتصادی  ، حفظ و صیانت از نیروی کار و اشتغال موجود، یکی از مهم‌ترین رسالت این اداره کل بود‌ه که با شناسایی به موقع مشکلات واحدهای کارگری و پیگیری بهنگام برای رفع و حمایت از این در سال جاری یکی از دلایل کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری و تثبیت اشتغال بوده است .

 

انتهای پیام/

منبع خبر:ایلنا

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir