توسعه مراکز علمی و دوره‌های علمی کاربردی بر مبنای «طرح آمایش» انجام می‌گیرد

توسعه مراکز علمی و دوره‌های علمی کاربردی بر مبنای «طرح آمایش» انجام می‌گیرد
شناسه خبـر : ۱۰۶۵۸۴ چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با بیان اینکه طرح آمایش در یک برنامه پنج ساله طراحی شده و در استان‌ها ظرفیت‌ها و مسائل مختلف مشخص می‌شود گفت: توسعه مراکز علمی و دوره‌های علمی کاربردی بر مبنای «طرح آمایش» انجام می‌گیرد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمد حسین امید ظهر امروز در دیدار با روسای مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه 29 سال از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی می‌گذرد اظهارداشت: این دانشگاه در توسعه نظام مهارتی تلاش‌هایی انجام شده و هدف اصلی آن توسعه کسب و کارهای کوچک است که در این رابطه طی سال‌ها اقداماتی انجام گرفته است.

وی افزود: شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس سبب شد تا در 20 ماه گذشته کلاس‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شود اما شرایط به گونه‌ای فراهم شده  تا از 15 آبان ماه کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار و دانشجویان در کلاس‌ها شرکت کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه در همه آموزش‌ها و به ویژه آموزش‌های مهارتی نمی‌توان دوره حضوری را با مجازی مقایسه کرد عنوان کرد: در دانشگاه جامع  علمی کاربردی هدف ما انتقال مهارت به ویژه در رشته‌هایی  است که 70 درصد آن عملی و کارگاهی‌اند بنابراین مجازی کردن این رشته‌ها  کیفیت لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس و حضوری بودن کلاس‌ها سبب انتقال مهارت به دانشجویان می‌شود  تصریح کرد: در بحث واکسن نیز باید گفت با توجه به اینکه  در کشور به اندازه کافی واکسن موجود است اساتید، کارکنان و دانشجویانی که تاکنون واکسن نزده‌اند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

امید یکی از اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی را اتمام مرحله نخست برنامه راهبردی دانست و گفت: هدف اصلی کیفیت دانشگاه بود اما در برنامه بعدی در تابستان امسال تداوم برنامه‌های کیفی و مرتبط با آمایش در مناطق مختلف در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تقویت و اصلاح اساسنامه یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه علمی کاربردی است اظهارداشت: این کار با هدف بهره گیری از تجربیات، رفع نواقص، اختیارات بیشتر و تثبیت واحدهای دانشگاه در استان‌ها انجام گرفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور به فعالیت 32 دانشگاه علمی کاربردی در 31 استان کشور اشاره کرد و افزود: براساس اساسنامه جدید برخی از اختیاراتی که تاکنون نداشتیم اضافه و ابلاغ شده است که باید بر مبنای آن عمل شود و کار دیگری که آغاز شده اجرای طرح آمایش است.

وی با بیان اینکه طرح آمایش در یک برنامه پنج ساله طراحی شده و در استان‌ها ظرفیت‌ها و مسائل مختلف مشخص می‌شود عنوان کرد: برای این کار تقویت لازم و توسعه استان در بخش‌هایی که شناسایی شده است انجام گرفت. همچنین اطلاعات استان در جهت توسعه جمع‌آوری و نهایی شد و در جلسات کمیته تخصصی شورای دانشگاه بررسی و به تصویب می‌رسد که به زودی در استانها برنامه توسعه بر مبنای آمایش آماده می‌شود.

امید با اشاره به اینکه فرصت‌های جدیدی برای دوره کارشناسایی فراهم شده که بر مبنای ظرفیت‌های استانهاست بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه جامعه علمی کاربردی ارائه مهارت لازم برای دانشجویان است.

وی با بیان اینکه براساس آمار 70 درصد از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل هستند گفت: 25 درصد این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه شغل داشتند و برای توسعه مهارت اقدام کردند و مابقی بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار شدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: از آنجا که برخی از رشته‌های تحصیلی با شغل ارتباطی ندارند، در دانشگاه جامع علمی کاربردی از 50 درصدی که در این دانشگاه مشغول به کار می‌شوند نیمی از آنها شغل‌شان مرتبط با تحصیل است و این به معنای استفاده از ظرفیت است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های کشور 35 هزار نفر مدرس مشغول به کار هستند  گفت: این مدرسان باید مسیر را به دانشجویان یاد دهند و شرایطی فراهم شود که دانشجویان به اهداف خود برسند البته ارزیابی‌های لازم انجام می‌گیرد و امیدواریم استان برای سال تحصیلی جدید ارتقا یابد و مطالبه گری دانشجویان از متولیان دانشگاه نیز بررسی می‌شود.

انتهای پیام/642/ ت

منبع خبر:تسنیم

به پیج اینستاگرامی «موج خبر» بپیوندید
instagram.com/moojekhabar.ir