شوق رأی اولی‌ها برای ۲۸ خرداد/ «من» اگر «ما» نشوم تنهایم

شناسه خبر : ۹۸۵۳۹ یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۷

رای اولی‌ها با حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، رسیدن به سن تکلیف سیاسی خود را جشن می‌گیرند تا مشارکت آنها به انتخابات لرستان حال و هوای با نشاطی ببخشد.

موج خبر : جوانی دورانی مملو از تحرک، هیجان و انرژی است، جوان ایرانی با تکیه بر بینشی که اسلام و انقلاب به وی داده است قادر است برای تمام جهان فکر کند و در صحنه‌های سیاسی، همواره رفتاری آگاهانه داشته باشد.

قطره‌های رأی در مسیر «ما» شدن همه «من» ها!

رسیدن به سن تکلیف سیاسی به معنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه است تا رأی اولی‌ها نخستین مشارکت خود را در عرصه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها تجربه کنند.

قشر جوان هر جامعه، نیروی محرکه‌ای است که موجب توسعه فراگیر در همه زمینه‌ها می‌شود به طوری که حضور رأی اولی‌ها در صحنه انتخابات شور مضاعفی را به این دوره از انتخابات بخشیده است.

جوانان به دلیل قابلیت‌ها و شرایط روحی و تحرک اجتماعی که دارند علاقمند به حضور پرنشاط در همه امور و مسائل سرنوشت ساز و تصمیم‌گیری‌های اجتماعی هستند، آنها به عنوان پرشورترین بخش جامعه در استان لرستان بیشترین میزان حضور را دارند.

انتخابات دور سیزدهم ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراها برای هجده ساله‌هایی که برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور شده حس و حال دیگری دارد، حس و حالی از جنس پیوند قطره‌های رأی در مسیر «ما» شدن همه «من» ها!

تلاش دشمنان برای عدم حضور جوانان در انتخابات

یک دانش آموز رأی اولی خرم آبادی با اشاره به حضور وی در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها گفت: دشمنان خیلی در حال تلاش هستند که مردم و جوانان پای صندوق‌های رأی نروند.

وی عنوان کرد: دشمنان با راه اندازی هشتک هایی مانند «رأی بی رأی» در حال تبلیغ هستند که ما از حضور در پای صندوق‌های رأی منصرف شویم.

این دانش آموز رأی اولی خرم آبادی بیان داشت: این تبلیغات روی من هیچ تأثیری نگذاشته است، چون دشمنان روی هر چیزی مانور داده اند و گفته اند که آن را انجام ندهیم، آن کار در نهایت به نفع مردم کشور ما بوده است.

می‌خواهیم که برنامه ویژه‌ای برای جوانان داشته باشند

یک دانش آموز رأی اولی دیگر با بیان اینکه من در انتخابات ۲۸ خرداد حتماً شرکت می‌کنم گفت: اما ما رأی اولی‌ها و جوانان از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مطالباتی هم داریم.

وی عنوان کرد: ما از آنها می‌خواهیم که برنامه ویژه ای برای جوانان داشته باشند.

این دانش آموز رأی اولی خرم آبادی تاکید کرد: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می‌خواهم که حقیقت گو و راستگو باشند.

من با رأی خودم می‌توانم در آینده کشورم سهیم باشم

یک دانش آموز رأی اولی دیگر با بیان اینکه من به عنوان یک رأی اولی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انتظارات و توقعاتی دارم گفت: از کسی که در آینده به عنوان رئیس جمهور کشور از سوی مردم تعیین می‌شود می‌خواهم که کانون‌ها و مراکزی را برای استعداد یابی جوانان و نوجوانان ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطمئناً من با رأی خودم می‌توانم در آینده کشورم سهیم باشم گفت: انتخاب من مؤثر است و موجب می‌شود آن فرد رئیس جمهور کشور شود.

بیش از ۱۹ هزار رأی اولی در لرستان پای صندوق رأی می‌روند

علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این رابطه به مهر گفت: ۱۹ هزار و ۳۳۴ نفر دانش آموز رأی اولی در لرستان داریم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بصیرت افزایی مجازی برای دانش آموزان عنوان کرد: خوشبختانه شور و شوق زیادی در بین دانش آموزان رأی اولی برای حضور در انتخابات وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: تشکل‌های دانش آموزی اقدامات خوبی را آغاز کرده اند و پویش‌های متعددی برای رأی اولی به راه افتاده است.