رضایی: استان لرستان در بخش گردشگری ظرفیت بالایی دارد

شناسه خبر : ۹۸۴۵۸ شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۸

خرم‌آباد - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان لرستان در بخش‌های مختلف گردشگری ظرفیت فراوانی دارد، آب عظیمی از سرچشمه‌های لرستان عبور می‌کند و به استان‌های جنوبی سرازیر می‌شود اما خود این استان از نعمت آب بی‌بهره است.

به گزارش موج خبر محسن رضایی عصر شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه استانی لرستان اظهار داشت: سند اقدام و تحول استان لرستان در قالب بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن، زیرساخت‌ها و ترانزیت همچنین راه آهن تدوین شده و در اولین اقدام به امضای مردم استان می رسد تا بر اساس آن مشکلات استان مرتفع شود.

وی گفت: تمامی مشکلات و مسائل خاص استان لرستان در قالب این سند به صورت برنامه چهار ساله تهیه شده است و مردم این استان در این زمینه مطالبه گر خواهند بود.

رضایی با اشاره به اینکه استان لرستان از مشکل بیکاری همواره رنج می برد ، ادامه داد: ۳۰ درصد جامعه شهری و ۵۳ درصد جامعه روستایی لرستان در محرومیت هستند و برای مشکلات حاشیه نشینی در این استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد در مجمع تشخیص مصلحت  تصویب شده است و امیدواریم در کنار منطقه ویژه شهرستان بروجرد که اکنون راکد مانده ، راه اندازی شده تا مشکلات این استان برطرف شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در برنامه‌های دولت اقدام و تحول ، جوانان لرستان فعال خواهند شد، استان در بخش های مختلف گردشگری جای کار فراوانی دارد، آب عظیمی از سرچشمه‌های لرستان عبور می‌کند و به استان‌های جنوبی سرازیر می‌شود اما خود این استان از نعمت آب بی‌بهره است برخی سدها معطل مانده و در دولت ما توجه ویژه می شود.

رضایی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان نقش مهمی دارند، همچنین این استان تولیدات کشاورزی بی‌سابقه‌ای دارد، امکانات فراوانی در لرستان وجود دارد که مغفول مانده و باید ویژه توجه شود.

به گفته وی مشکل بیکاری جوانان لرستان در قالب سند استانی اقدام و تحول برطرف خواهد شد و دغدغه خانواده ها در این زمینه از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: امام راحل با عشق به وطن تمام ایرانی ها را به دور هم جمع کرد و یک انسجام به وجود آورد و همه ما یکی شدیم و انقلاب صورت گرفت اما متاسفانه سیاست نادرست دولت ها در سه دهه اخیر باعث شد قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی کنیم اما دوباره می‌خواهیم آغاز کنیم با یک دولت جدید افتخار ایران شویم.

رضایی بیان کرد: در انقلاب اسلامی و امام راحل همه اقوام را به دور هم جمع کرد نه غرب و نه شرق نتوانست مقابل ایران بایستد برای بار دوم امام همه را در جنگ تحمیلی متحد کرد و دشمنان به زباله‌دان تاریخ فرستاده شدند.

وی افزود: آیا نمی‌خواهیم بار دیگر و برای سومین بار دور هم جمع شویم و مشکلات را برطرف کنیم، در دولت من قیام فرهنگی، اقتصادی، قیام پیشرفت‌های بزرگ، قیام برای تشکیل دولت و وحدت ملی، قیام برای یکی شدن و حذف شهروندان درجه یک و دو ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: سرنوشت صندوق ها به دست مردم است و انتخاب اصلی دست شماست، برای زندگی بهتر و زدودن غم و غصه از چهره مردم همچنین برای پیشرفت ایران باید همه دست به دست هم دهیم و با تکیه بر حمایت های شما اقدامات لازم انجام می شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناطق اقتصادی ایجاد می‌کنیم اختیارات را به استان‌ها می‌دهیم و سپرده هر استان در همان منطقه هزینه می‌شود، معتقد هستیم تهران نباید استانها را استثمار کند، دولت اقدام و تحول دولت پایان به وعده های بی پشتوانه می‌باشد اکنون زمان شعار به پایان رسیده است.

رضایی اضافه کرد: هر سرزمین نسخه خاص خودش را می‌خواهد نسخه واحد نوشتن از تهران برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها است در این راستا نسخه پیشرفت و بهبود در هر استان تهیه شده و اجرایی می شود.

وی اظهارداشت: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استانها در نظر گرفته شده است اختیارات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را به هر استان می دهیم، همه مردم را به صحنه می آوریم، تمام ایران را تبدیل به کارگاه های اقتصادی می کنیم، آزادی اجتماعی در چهارچوب قانون اجرا می‌شود، مهارت افزایی خواهیم کرد، به بانوان توجه می شودو بی‌مورد به جوانان گیر نخواهیم داد.

وی ادامه داد: دولت اقدام و تحول می خواهد وحدت ملی را به وجود آورد، جناح بازی بی عدالتی کنار خواهد رفت، با حمایت مردم مشکلات برطرف می‌شود، در نظر داریم استانداران از همان استان انتخاب شوند و نخبگان مسائل کاندیدا را بررسی می‌کنند افراد پیشنهاد شده را انتخاب خواهیم کرد و خارج از هر باند و گروه و جناحی حق مردم استان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنند.

رضایی گفت: از طریق امکانات پژوهشی به مدیران کمک خواهیم کرد توان دولت اقدام و تحول پشت سر استانداران خواهد بود اما اجازه تصمیم‌گیری با خودشان است، علاوه بر یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به اقشار آسیب پذیر توجه می شود مسئله اشتغال را در دستور کار قرار داریم، نهضت بزرگ خانه سازی را ایجاد می‌کنیم و با ۱۰ درصد آورده ۹۰ درصد باقیمانده را تسهیلات دریافت می‌کنند و سند خانه به عنوان وثیقه در اختیار بانک می باشد تا مردم صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: اگر مسکن راه اندازی شود ۳۰۰ صنعت پشت سر آن راه اندازی خواهد شد، اکنون گروه‌های سیاسی درگیری ایجاد نمایش و شعبده بازی هستند باید به فکر مردم باشیم چراکه تنها ولی نعمتان همه ما هستند، یک بار دیگر پس از جنگ تحمیلی سپر مردم می شویم، اجازه نخواهم داد مشکلات نان قرضی، زباله گردی، کولبری بر قامت بلند مردم بنشیند.

رضایی بیان کرد: حفظ کرامت انسانی مهمترین هدف در دولت اقدام و تحول است، مسئله ازدواج جوانان برای من مهم است و مشکلات برطرف می‌شود، بانوان خانه دار در صورت طی کردن شش ماه آموزش در قالب تربیت فرزندان و حوزه‌های بهداشت حقوق دریافت خواهند کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.