قاضی‌زاده هاشمی: مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند

شناسه خبر : ۹۷۹۵۷ پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۲

خرم‌آباد - نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردمان لر با قدمت و غیرت در سطح کشور شناخته شده‌اند و مردمانی بودند که همیشه از سرزمین خودشان در مقابل دشمنان مقاومت کرده‌اند.

به گزارش موج خبر، "امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی" عصر پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی که از شبکه استانی لرستان پخش شد اظهار داشت: افتخار من این است که خیلی از دوستان و بزرگان مردمان دیار لر را می‌شناسم و لرها با طوایفی مختلف امروز در سراسر کشور دارای نخبگان و شخصیتهای شناخته شده در سراسر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان استان کوهستانی و دامپروری است خاطرنشان کرد: این استان دارای رودخانه‌های پرآب است که منشاء آبهای فلات مرکزی و دشت خوزستان بوده و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه این استان و خوبی استفاده کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: وسعت استان لرستان بیش از ۲۸ هزار کیلومترمربع با یک میلیون هفتصد و ۷۶۰ هزار نفر می باشد و پانزدهمین استان کشور محسوب می شود. قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شغل افراد این دیار کشاورزی و دامپروری اما متاسفانه از نرخ بیکاری بالا رنج می برند زیرا که در این استان سرمایه‌گذاری صنعتی خوبی انجام نشده است و بسیاری از رودخانه ها رها شده و هیچ گونه سدی تاثیرگذار ی در این استان ساخته نشده است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: استان لرستان در حوزه تاریخی و تمدنی نیز یکی از استان‌های مهم در سطح کشور است که قلعه فلک الافلاک در مرکز این استان در حوزه گردشگری می تواند زیرساختی برای جذب توریست در سطح کشور و جهان باشد، اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته و نبود مدیریت باعث شده که این استان مهاجر پذیر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت مردمان شهرستان خرم‌آباد مردمانی با اصالت هستند که این شهر دارای مرکز تجاری، اقتصادی،  کریدور شمال به جنوب است و این امر می تواند یک ظرفیتی در راستای اقتصادی این شهرستان باشد.

وی به بحث آبخیزداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بحث آبخیزداری کارهای خوبی در این منطقه صورت نگرفته و سیلابی که در ۲ سال گذشته رخ داده مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان و شهرهای پایین دست ایجاد کرده است.

قاضی زاده هاشمی به کارخانه پارسیلون خرم آباد اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ۲۵۰۰ کارگر به علت بدهی امروز تعطیل شده که یکی از برنامه‌های دولت ما فعال کردن این کارخانه می باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: شیلات سپیددشت در انتظار واگذاری به بخش خصوصی است که تلاش ما این است، این امر صورت گیرد.

وی خطاب به مردم بروجرد نیز گفت: بروجرد یکی از شهرستانهای ممتاز استان لرستان است که با نخبگانی همچون شهید بروجردی مسیح کردستان و حضرت آیت الله بروجردی مرجع شیعیان جهان اسلام نام آن در تمام جهان شناخته شده است‌.

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: مسکن مهر بروجرد با ۶ هزار و ۵۰۰ واحد متاسفانه از عدم زیرساخت مانند درمانگاه، مسجد، مدارس و غیره رنج می برد که ما در مسکن سلام برنامه جامعی داریم و چهار و نیم میلیون کمبود مسکن در سطح کشور را جبران خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اقشار کم درآمد و بدون درآمد اقساط ۳۰ ساله طراحی شده که دارای مسکن باشند افزود: اولویت ما ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری است.

وی به کارخانه سامان کاشی بروجرد نیز اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ۲۲۰ کارگر  امروز تعطیل شده و دستگاه قضایی نیز ورود کرده که امیدوارم مشکلات آن حل و فصل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شهرستان دورود نیز اشاره کرد و گفت: یادمان هست که رزمندگان دوران دفاع مقدس از دورود رد شده و با قطار به خوزستان و مناطق جنگی اعزام شدند.

وی به فولاد و ذوب آهن دورود اشاره کرد و اظهار داشت: این ۲ تا کارخانه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی امروز متوقف شده است که تلاش ما این است، آنها را راه اندازی کنیم.

قاضی زاده هاشمی به دشت اشترینان و بروجرد اشاره کرد و گفت: امروز شاهد افت سه متری  آب در این دشت ها هستیم که علی رغم حجم بارندگی بالا در لرستان کارهای خوبی در بحث آبخیزداری انجام نشده و تلاش ما این است این کارها را به سرانجام برسانیم.

وی به شهرستان ازنا نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان ازنا دارای کارخانه ها و پروژه های خوبی است، همچون صنایع غذایی گهر، توسعه صنایع سیمان فولاد ازنا امروز همه این ها با مشکلاتی روبرو هستند که تلاش می کنیم مشکلات آنها را رفع کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی به پلدختر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر شهرستان پلدختر معرفی شد، مسیر مواصلاتی این شهرستان با دیگر شهرهای استان لرستان، خوزستان و ایلام می‌تواند در توسعه آن نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: خیلی از پل های شهرستان پلدختر در سیلاب سال ۹۸ خسارت دیده و تاکنون تکمیل نشده است.

قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم رومشکان گفت: شهرستان رومشکان دارای مسیر مواصلاتی کم عرض است که این باید برطرف شود و یکی از ظرفیت‌های این شهرستان ظرفیت شیلات آن می باشد که با راه اندازی مزرعه پرورش ماهی می توان جوانان را در بحث اشتغال جذب کرد.

وی همچنین گفت: شعار من ثبت آرامش با دولت سلام است. اینجانب یک سیاستمدار برخاسته از نسل جوان در راستای تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده ام.

وی افزود: بنده یک نفر نیستم بلکه یک جمعی هستیم که دو سال گذشته تا کنون بعد از بیانیه گام دوم توسط مقام معظم رهبری برنامه های خود را مبتنی بر بیانیه گام دوم اداره کشور طراحی کرده ایم.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ سال است پیروزی انقلاب اسلامی گذشته علیرغم کارهایی که دولت های مختلف در راستای راهسازی، مدرسه، بیمارستان و غیره انجام داده‌اند، اما متاسفانه با مشکلات زیادی روبرو هستیم اگر انتخابات های گذشته را مرور کنیم تعدادی از سوالات که مطرح شده بحث معیشت ، گرانی، ازدواج  جوانان و غیره به صورت مشترک بوده است و این نشان می‌دهد که ما در بعضی از کارها موفق نبوده ایم.

کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۰۰ سال است که نظام اداری کشور تغییر نکرده است و باید گفت ما به دنبال تغییر نظام اداری کشور با برنامه هستیم.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰۰ سال فرهنگ بانکداری، آموزش و پرورش، کنکور سربازی و غیره ما همچنان پابرجاست و تلاش می‌کنند که آن را حفظ کنند اما در دولت سلام ما به تغییر نظام اداری کشور هستیم. 

وی با بیان اینکه تا زمانی که جابجایی مدیران به صورت اتوبوسی صورت می گیرد مشکلات مردم پابرجاست خاطرنشان کرد: در گذشته بر اساس طراحی هایی که صورت گرفته خط ریلی سراسر کشور از مرز ها به این مرزها انجام گرفته و پایه‌های سرمایه گذاری خاص نیز در جاهای مختلف خوب صورت نگرفته است از این رو ما پروژه های را در مناطق کم آب اجرا کردیم که نتیجه آن این شده تا مردم به دنبال شغل از مکان های خود مهاجرت کرده و به جاهای دیگر استقرار پیدا کنند .

 نامزد ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد :مسائل و مشکلات جامعه با تغییر آدم‌ها حل نمی‌شود بلکه الگو باید  تغییر کند.
قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین تقصیر مدیران گذشته این بوده به جای این که به اصل و پردازند گرفتار حاشیه شدند و به دنبال تو خوبی کردن کشور بودند.

وی با اشاره به اینکه توسعه آبخیزداری و ایجاد بندهای آبخیزداری یکی از اولویت‌های دولت سلام است خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد فرسایش خاک و نابودی زندگی مردم به علت سیل های ایجاد شده هستیم که اگر انها به خوبی مدیریت می شدند نه شاهد فرسایش خاک و نه شاهد سیل در جامعه بوده ایم از این رو توجه به آبخیزداری یکی از اولویت‌های دولت سلام می باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه خاطر نشان کرد:تمام ایران اسلامی دارای یک پایتخت به نام تهران است و تهران پایتخت سیاسی دانشگاهی ،دفاعی ، اقتصادی، تجاری و هر چیز دیگری می باشد همه مردم برای کوچک‌ترین اقدامی باید به مرکز پایتخت تهران مهاجرت کرده و مشکلات خود را آنجا بررسی کنند از این رو ما به دنبال ۴۸۵ پایتخت در سراسر کشور هستیم. 

 قاضی زاده هاشمی یادآور شد:اصل ۱۲۷ قانون اساسی به هیئت وزیران اجازه می دهد اختیارات را به فرمانداران داده تا فرمانداران در هر شهرستان با عنوان وزیران آن شهرستان اختیارات خود را در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار دهند.

وی تصریح کرد: در دولت سلام بودجه شهرستان ها را تجمیع و در اختیار فرمانداری ها قرار می دهیم که به عنوان مثال آموزش و پرورش کوهدشت می تواند بودجه خود را از طریق فرمانداری کوهدشت جذب کند.

وی یادآور شد: در دولت سلام ۴۸۵ شهرستان در سطح کشور به عنوان پایتخت انتخاب می شود یکی از مزیت های آن ها بر اساس ظرفیت های هر شهرستان شغل‌هایی را استخراج کرده که به عنوان مثال یک شهرستان نفتی، معدنی ،دامپروری، گردشگری بر اساس این مزیت ها سرمایه گذاری خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی گفت: سامانه ای را طراحی کرده‌ایم که اگر یک سوم مردم هر شهرستان از مدیر یا فرماندار این شهرستان ناراضی باشند آن فرماندار یا مدیر از خواهد شد قاضی زاده هاشمی یادآور شد در دولت سلام که دولت مردم است به این که مردم قدرت تشخیص را دارند توجه شده زیرا همین مردم باز شدن که انقلاب به پیروزی برسد و امروز هم در حفظ انقلاب اسلامی همین مردم هستند که پشتیبان نظام و انقلاب می باشند