پایبندی به قوانین باید سرلوحه فعالیت های تبلیغاتی باشد

شناسه خبر : ۹۷۹۳۵ پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۹

خرم آباد- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات شهرستان سلسله، گفت: نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید پایبندی به قوانین و اخلاق مداری را سرلوحه فعالیت های تبلیغاتی خود قرار دهند.

به گزارش موج خبر، روح الله زمانیان روز پنجشنبه در جلسه توجیهی تبلیغات کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در سالن جلسات افزود: تبلیغات باید بر مدار قانون و در حیطه وظایف و اختیارات شوراها باشد.

وی تصریح کرد: ارائه برنامه های سازنده ، عدم تخریب سایر نامزدها و رقبا ، جلوگیری از تنش ها و دوری جستن از وعده های غیر واقعی مهمترین بسترهایی هستند که زمینه انتخاباتی پرشور و باشکوه را فراهم می کند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان سلسله ادامه داد: امنیت انتخابات اولویت اصلی و اساسی ستاد است و هدف همه برگزاری یک انتخابات سالم و پرنشاط است و بدون شک با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار سلسله با اشاره به ماده ۵۶ و ۵۷ قانون انتخابات، تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات، تبلیغات و شیوه های تبلیغی مجاز منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

وی افزود: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها، هشت روز قبل از اخذ رای آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

زمانیان ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۵۷ استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی، کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت و زندگینامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع می باشد و چاپ عکس صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع ۱۵ در ۱۰ مجاز می باشد. نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز می باشد.

وی اظهار داشت: نامزدها از وعده دادن ، تضعیف و تخریب همدیگر، پرداختن به مسائل قومیتی و تحریک احساسات مردم به طور جدی پرهیز کنند و تلاش کنند با اثبات توانایی های خود زمینه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم نمایند.

زمانیان اضافه کرد: ستاد انتخابات شهرستان با همکاری و همراهی هیئت های اجرایی ، نظارت و بازرسی از آرای همه شهروندان حفاظت و حراست خواهد کرد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.