تعطیلی ۳۰ درصد از واحد‌های تولیدی لرستان/برخی مدیران توانایی فنی ندارند

شناسه خبر : ۹۱۶۴۸ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۴

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه ۳۹۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مستقر است، گفت: از این تعداد ۱۱۰ واحد یعنی ۳۰ درصد تعطیل و غیر فعال است.


به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، بختیار رازانی شامگاه یکشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار موج خبر در خصوص تعداد واحد‌تعطیل شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد: زمانی که از واحد تولیدی صحبت می‌شود منظور پروانه بهره‌برداری است، اما طرح یعنی صدور جواز تاسیس با این تعریف می‌توان گفت ۳۹۰ واحد تولیدی در  شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از ۳۹۰ واحد تولیدی ۲۸۰ کارخانه فعال و ۱۱۰ کارخانه یعنی ۳۰ درصد از واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی تعطیل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان به موانع پیش روی واحد‌های تولیدی گفت: کمبود نقدینگی یکی از موانع و چالش‌های پیش روی واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی است.

رازانی افزود: عدم توانایی فنی و مالی مدیران واحد‌های تولیدی نیز از دیگر معضلات واحد‌های تولیدی در استان است، در لرستان مدیر و سرمایه‌گذار یک نفر است ، این در حالی است که در واحد‌های توسعه یافته سرمایه‌گذار و مدیر هر کدام جدا هستند.

وی تکنولوژی قدیمی و فرسوده در واحد‌های تولیدی را از دیگر موانع عنوان کرد و گفت: این موضوع سبب شده  قیمت تمام شده محصول افزایش و یا  محصول تولیدی غیر رقابتی باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: از دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی این است که مدیران این واحدها شناخت چندانی از بازار ندارند در حالی که یکی از مهمترین ارکان تولید بازاریابی است.

رازانی افزود: نکته دیگر اینکه ظرفیت واحد‌های تولیدی کامل نیست به عنوان نمونه یک واحد تولیدی دو میلیارد برای خرید سه خط تولید هزینه کرده اما تنها از یک خط استفاده می‌کند.

وی عدم بازگشت پول حاصل از فروش به ساختار مالی را نیز از مشکلات واحد‌های تولیدی مطرح کرد و گفت: این موضوع سبب تاخیر در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان به نوسان بالای قیمت نهاده‌های تولید نیز اشاره کرد و افزود : امسال که سال تولید و مانع‌زدایی نام‌گذاری شده امیدواریم بتوانیم مشکلات و موانع پیش روی واحد‌های تولیدی را رفع کنیم.

انتهای پیام/
/  / استان لرستان/ نشست مجازی/ موانع تولید /  تعداد واحد تعطیل

پاسخبازارسال