امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های ۹ و ۱۲ بروجرد به صورت حضوری آغاز شد

شناسه خبر : ۹۱۶۳۲ دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵

بروجرد - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در ۲۱ حوزه امتحانی آغاز شد.

محمد مهرافزون روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار موج خبر افزود: امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم با پیشنهاد وزارت آموزش ‌و پرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا به‌ صورت حضوری و طبق مقررات و قوانین سنجش برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: تاکید بر حضوری بودن امتحانات پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول به دلیل این است که دانش‌آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم کسب می‌کنند، تعیین سطح خواهند شد و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته می نمایند.

مهرافزون بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه نمره دانش آموزان امتحانات نهایی پایه دوازدهم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آنان تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای اینکه در این ۲ پایه حق دانش‌آموزان ضایع نشود،لازم است آزمون‌های پایه های نهم و دوازدهم به صورت استاندارد و کشوری انجام گیرد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: امتحانات پایه نهم با حضور چهار هزار و ۲۰۰ داوطلب و پایه دو ازدهم با حضور ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌اموز دختر و پسر در ۲ نوبت روزهای زوج و فرد در آموزشگاه باحفظ کلیه شرایط و شیوه نامه های  پروتکل های بهداشتی از قبیل گندزدایی و ضدعفونی سطوح فاصله گذاری مناسب جهت استقرار در محل آزمون استفاده از مواد بهداشتی و تست غربالگری صورت خواهد گرفت.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت دانش آموزان ۶ هزار عدد ماسک، ۱۵۰ لیتر محلول جهت ضدعفونی سطوح و ۱۲۰ لیتر الکل ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی تهیه و تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اندیشیده شده است و والدین هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

مهرافزون تصریح کرد: برای دانش آموزان دارای بیماری های خاص و دارای علائم مشکوک به کرونا، در حوزه ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است و امتحانات سایر پایه های تحصیلی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می شود.

۶۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان در حدود ۴۵۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.