قرآن خود را کریم دانسته تا او را تکریم کنیم

شناسه خبر : ۹۰۶۰۱ چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۶

از قرآن باید علاوه بر زندگی شخصی در زندگی اجتماعی و محیط پیرامون خود نیز بهره‎مند شویم، کسی که قرآن می‎خواند به گنج‎های بی‎نهایت دست می‎یابد.

به گزارش خبرنگار مفدا، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در محفل انس با قرآن در حضور نخبگان و اساتید قرآنی در ابتدا، با بیاناتی از مقام معظم رهبری مد ظله العالی درباره قرآن اظهار داشت: قاریان نیز باید به قرآن مشرف و در حالت خشوع آن را تلاوت نمایند و باید به قهرمانان قرآنی احترام گذاشت.

دکتر سپه‎وند در ادامه با بیان چند اصل در رجوع به قرآن گفت: مهم‎ترین اصل کلام خداوند است که بر سینه بهترین شخص عالم نازل شده، همچنین قرآن مهم‎ترین رافع نیاز انسان می‎باشد و ما انسان‎ها باید گوهر نیاز نسبت به آن را احساس کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن برای کسی که آن را یاد گرفته معلمی دائمی است و با آن به درجاتی از نبوت خواهد رسید، تلاوت آن جلا دهنده قلب و زداینده زنگار از روح آدمی است و روش فهم درست این کلام وجدانی در ساختار آن نهفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی در برشمردن ویژگی‎های انسان قرآنی و انس با قرآن تاکید کرد: کسانی که افعال، اخلاق و افکارشان در تسخیر قرآن و احکام آن در تمام ابعاد زندگی آن‎ها جاری است و مهم‎ترین راه، خود قرآن می‎باشد که نیازمند ارتباط با آن است.

در پایان اصغر سپه‎وند‎ ابراز داشت: قرآن حی لایموت است و با آن نمی‎توان همچون کتب دیگر رفتار کرد و نهایتا قرائت بیشتر آن سبب انس بیشتر ما می‎شود.

کد خبرنگار: ۵۸۰۱۰۱