فرماندار: احداث " خانه معلم" در سلسله ضروری است

شناسه خبر : ۸۸۳۰۰ دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۴

خرم‌آباد - فرماندار سلسله گفت: نبود مرکز رفاهی و خانه معلم جهت اسکان فرهنگیان از مشکلات اساسی در این شهرستان است که باید برطرف شود.

به گزارش موج خبر مرتضی مهدوی کیا روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از کارهای مهم شهرداری ها ایجاد مراکز رفاهی جهت اسکان گردشگران و مسافران است در حالی که این امر سالها در سلسله مغفول مانده است و فرهنگیانی که به این شهرستان مراجعه می کنند با مشکل اسکان مواجه می شوند. 

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته اولین سرمایه گذاری در بخش آموزش و فرهنگ صورت می گیرد که این امر بیانگر اهمیت کار معلمان است.

فرماندار سلسله با تاکید بر توجه به معیشت معلمان در شرایط سخت اقتصادی افزود: با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی آموزش ها از طریق فضای مجازی و شبکه شاد صورت می گیرد که این مسئله روی بینایی بسیاری از معلمان تاثیر گذار است اما با ایثار و از خودگذشتگی تحصیل دانش آموزان را بر سلامت خود ترجیح می دهند.

مهدوی کیا با اشاره به دغدغه برخی معلم ها به دلیل مجهز نبودن دانش آموزان به گوشی هوشمند عنوان کرد: بسیاری از معلمان حتی با وجود مشکلات معیشتی خود اما نسبت به خرید گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم بضاعت اقدام کرده اند که شایسته تقدیر است. 

وی با اشاره به اینکه سلسله جزو شهرهای پیشرو در امر آموزش و پرورش است تصریح کرد: این شهرستان دارای فرهیختگان و نخبگان بسیار است و هرسال بیشترین قبولی کنکور را در استان دارد اما نسبت به اطلاع رسانی این امر آنگونه که باید اقدام نمی شود.

مهدوی کیا ادامه داد: هزینه کردن در امر آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری برای آینده است.