هلال احمر لرستان آماده کمک به زلزله‌زدگان گناوه است

شناسه خبر : ۸۴۲۷۹ یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸

خرم‌آباد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: نیروهای امدادی این جمعیت آمادگی لازم را دارند تا در صورت اعلام نیاز استان بوشهر برای کمک به زلزله‌زدگان گناوه به منطقه اعزام شوند.

صارم رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار موج خبر اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله در شهرستان گناوه استان بوشهر جمعیت هلال احمر لرستان آمادگی لازم را برای اعزام نیرو و انتقال تجهیزات به این شهر دارد.

وی گفت: باتوجه به اینکه تیم های ارزیابی در حال اعلام خسارت زلزله هستند باید منتظر ماند تا در صورت نیاز، تجهیزات را انتقال دهیم بنابراین به محض اعلام درخواست کمک استان حادثه دیده، جمعیت هلال احمر لرستان، اقدامات لازم را برای بارگیری انجام خواهد داد.

وی افزود: ارزیابی دقیقی از منطقه صورت نگرفته است و در انتظار درخواست کمک از استان بوشهر هستیم اما تمام تجهیزات، تیم‌های جست و جو و امداد آماده باش هستند و در صورت نیاز مواد غذایی کافی و لازم نیز انتقال داده خواهد شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه امروز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در شهرستان گناوه استان بوشهر به وقوع پیوست.

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین لرزه را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.