۶۹۷ خانواده دارای دو معلول در لرستان صاحب خانه شدند/ ایجاد شغل برای ۱۷۶۸ مددجو بهزیستی

شناسه خبر : ۸۲۸۸۰ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته ۶۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول استانی واگذار شد که از این تعداد ۴۳۸ خانوار شهری و ۲۵۹ خانوار روستایی دارای دو معلول صاحب خانه شدند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، کرم یاری در نشست مجازی با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال خبرنگار موج خبر در خصوص اقدامات بهزیستی در راستای اشتغال‌زایی اظهارکرد: سال گذشته برش کشوری بهزیستی استان در راستای ایجاد اشتغال مددجویان ۱۵۰۰ نفر بود اما ما توانستیم ۱۷۶۸ شغل ایجاد کنیم یعنی از سهمیه کشوری هم بیشتر، ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات از بانک مرکزی و از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال مددجویان هزینه شده است.

وی با اشاره به سهمیه ۳ درصدی اشتغال معلولان در بخش دولتی نیز افزود: سال گذشته از ۲۰۰ نفر استخدامی آموزش و پرورش ۶ نفر معلول بودند، در خصوص استخدام دستگاه‌های دولتی اگر موردی هست معرفی کنید تا از مجاری قانونی درراستای احقاق حقوق معلولان اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: در رابطه با بیکاری لرستان یکی از استان‌هایی است که نرخ بیکاری بالایی را به خود اختصاص داد معلولان نیز از این  قاعده مستثنی نیستند.

یاری ادامه داد: اما ما مشوق‌هایی را برای اشتغال زایی مددجویان در واحدهای صنفی مانند پرداخت حق بیمه کارفرمایان و مواردی از این قبیل داریم.

وی گفت: سال گذشته ۶۹۷ واحد مسکونی به خانواده‌های دو معلول استانی واگذار شد که از این تعداد ۴۳۸ خانوار شهری و ۲۵۹ خانوار روستایی دارای دو معلول صاحب خانه شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان در بخش دیگری از صبت‌های خود با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸۱ کودک کار شناسایی و برای تمامی آنهاپرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: در مجموع ۴۹ کودک خیابانی و ۵۳۱ مورد کودک کار هستند، بین کودک کار و کودک خیابانی تفاوت تعریفی وجود دارد.

یاری مشکلات معیشتی را علت به وجود آمدن کودکان کار عنوان کرد و گفت: برای حمایت از کودکان کار یک مرکز دولتی و سه مرکز غیر دولتی تشکیل شده وظیفه این مراکز حمایت و شناسایی کودکان کار است.

انتهای پیام/