مرحله دوم واکسیناسیون کرونای سالمندان لرستان ۲۴ فروردین انجام می‌شود

شناسه خبر : ۸۲۸۷۷ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴

گروه استان‌ها- تاکنون ۸۰ سالمند لرستانی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و مرحله دوم واکسیناسیون نیز ۲۴ فروردین انجام می‌گیرد.

به گزارش موج خبر از  خرم‌آباد ، در این روزها که «کرونا» عرصه را بر مردم تنگ کرده و سلامت آنها را به خطر انداخته‌ است بسیاری از افراد از جمله کسانی که بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند منتظر دریافت واکسن کرونا هستند تا خودشان را در برابر این ویروس مرگبار ایمن کنند.

تاکنون چندین محموله از واکسن کرونا به استان لرستان وارد شده که در ابتدای امر در اختیار بخش درمان که مدافعان سلامت هستند قرار گرفته تا با توان بیشتری در این جبهه به بیماران خدمت رسانی کنند.

و اما سالمندان که توان بدنی ضعیف‌تری دارند نیز در اولویت دریافت این واکسن قرار گرفته‌اند به طوری که تاکنون برای تعدادی از سالمندان استان لرستان واکسن کرونا تزریق شده و افراد زیادی نیز در انتظار دریافت این واکسن هستند.

کرم یاری مدیرکل بهزیستی لرستان در سخنان اخیر خود در رابطه با تزریق واکسن کرونا برای سالمندان استان اظهارداشت: در مرحله نخست که 27 اسفند ماه انجام گرفت 80 سالمند واکسن کرونا دریافت کردند و مرحله بعدی نیز 24 فروردین ماه انجام می‌شود.

وی افزود: از آنجا که سیستم دفاعی بدنی سالمندان ضعیف است باید در اسرع وقت  نسبت به واکسن آنها اقدام شود؛ هم اکنون 97 سالمند در مراکز نگهداری سالمندان خرم‌آباد و بروجرد وجود دارد که برای آنهایی که شرایط لازم را داشتند واکسن تزریق شد اما مابقی (17 نفر) یا شرایط لازم را به دلایلی نداشتند و یا خانواده‌های آنها برای دریافت واکسن رضایت ندادند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه  46 نفر از پرسنل مراکز شبانه روزی سالمندان واکسینه شده‌اند عنوان کرد: برای سایر مراکز اجتماعی استان از جمله مراکز معلولان، اعصاب و روان نیز در حال مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا  ان‌شاءلله به زودی سهمیه‌ای برای واکسیناسیون آنها کسب کنیم.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در در رابطه افراد در اولویت دریافت واکسن کرونا گفت: در طرح واکسیناسیون عمومی فاز نخست شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولان، کارکنان تغسیل متوفیان کرونایی می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم واکسیناسیون نیز شامل افراد دارای بیماری زمینه‌ای بین 16 تا 64 سال و همچنین گروه سنی بالاتر از 60 سال می‌شود تصریح کرد: فاز سوم واکسیناسیون نیز شامل ساکنان در زندان‌ها و مراکز تادیب، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان پادگان‌ها، گرمخانه‌ها، کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری می‌شود.

و اما براساس آخرین آماری که امروز از سوی مسئولان حوزه علوم پزشکی لرستان اعلام شد مجموع مبتلایان به کرونا تاکنون به 87 هزار و 379 نفر رسیده است و در مجموع هزار و 450 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.هم اکنون نیز 920 بیمار با شرایط کرونای مثبت و مشکوک در بیمارستان‌های استان لرستان بستری هستند.

انتهای پیام/642/ ت