۲۵۵ روستای لرستان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند

شناسه خبر : ۸۲۸۷۲ دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶

خرم‌آباد - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: تعداد روستاهای مجهز به اینترنت پرسرعت در استان از ۱۸۰ در سال ۹۲ اکنون به ۴۳۵ روستا رسیده است.

به گزارش موج خبر مهدی پازوکی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: باتوجه به پایان عمر دولت تدبیر و امید، دستاوردهای دولت و همچنین تیم کاری آن باید در لرستان اطلاع رسانی شود.

وی با ارائه گزارشی از برخی اقدامات انجام شده طی هشت سال گذشته در لرستان افزود: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها یک نیروگاه برق فعال در استان وجود داشت که اکنون به سه نیروگاه ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ تعداد ۲۳۵ هزار و ۱۱۵ فقره انشعاب آب در لرستان واگذار شده بود که در پایان سال ۹۹ این رقم به ۳۹۶ هزار و ۳۶۹ فقره رسیده است و در این مدت ۴۱۵ کیلومتر خطوط انتقال آب به ۵۸۵ کیلومتر افزایش یافت.

پازوکی بیان کرد: سال ۹۲ تولید سالانه محصولات کشاورزی لرستان ۲ هزار و ۲۲۷ تن بود که در پایان سال ۹۹ این رقم به ۲ هزار و ۹۰۰ تن رسیده است .

وی تصریح کرد: در این راستا تولیدات دامی از ۳۵۰ هزار و ۶۸۴ تن به ۳۵۶ هزار و ۱۲۰ تن، آبزیان از ۲۱ هزار و ۹۰۲ تن به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن و محصولات باغی از ۲۰۶ هزار و ۶۶ تن به ۲۸۲ هزار تن افزایش یافت.

پازوکی گفت: هشت سال قبل،۵۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان از خدمات سلامت بهره مند بودند که این رقم تا پایان پارسال به ۸۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، مطالعه یا احداث ۱۳ سد در لرستان شروع شد و اکنون هشت سد در دست اجرا و پنج سد در حال بهره برداری هستند که ۱۵ هزار هکتار به شبکه بهره برداری از سدها افزوده و ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفت هزار و ۷۳۵ کیلومتر طول کل راه های لرستان است افزود: پس از پیروزی انقلاب ۱۰۴ کیلومتر آزادراه، ۴۲۲ کیلومتر چهارخطه، ۷۱۳ کیلومتر راه اصلی، ۳۷۴ کیلومتر راه فرعی، ۲۴ کیلومتر راه بین شهری، چهار هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و یکهزار و ۹۰۱ کیلومتر راه شوسه و خاکی در این استان احداث شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان همچنین افزود: با توجه به بارندگی های سال زراعی جاری، میزان بارش در استان طی بلند مدت ۱۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته و وقوع خشکسالی پیش‌بینی شده است.

پاروکی گفت: از امسال هیچ گونه خسارتی به منازل در بروز حوادث پرداخت نخواهد شد و مردم باید منازل خود را اعم از شهری و روستایی بیمه اجباری کنند تا بتوانند در زمان بروز حوادث از مزایای آن استفاده نمایند.