مشکلات نسخه‌پیچی الکترونیکی در لرستان بزودی برطرف می‌شود

شناسه خبر : ۸۲۴۴۷ شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۱

خرم‌آباد - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: مشکلات طرح‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در مراکز دولتی استان بزودی برطرف شده و این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا می‌شود.

به گزارش موج خبر، "شاهدخت فتحی بیرانوند" روز شنبه در دیدار با کارشناس اداره نظارت و خدمات بیمه سلامت کشور از سرعت بخشیدن طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک مراکز دولتی در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۷۸ و ۶۲۳نفر حدود ۶۷ درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با اشاره به آمار تعداد پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیان کرد:۶۳۲ پزشک عمومی، متخصص، فلوشیپ، فوق تخصص، دندانپزشکی عمومی ،داروخانه‌ها ،آزمایشگاه ،پاتولوژی، پرتو پزشکی، توانبخشی، درمانگاه، بیمارستان و جراحی محدود، طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت لرستان هستند.

فتحی بیرانوند با اشاره به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان اضافه کرد:این طرح ابتدا در اسفند سال ۹۷ در شهرستان ازنا به صورت پایلوت اجرا شد به نحوی که در سال ۹۸ در شهرستانهای الشتر و الیگودرز این طرح ادامه یافت و در سال ۹۹ در سراسر شهرستان‌های استان به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز غیردولتی در استان اظهار داشت:این طرح در واقع به صورت ۱۰۰ درصدی در این مراکز اجرا شده است.

فتحی بیرانوند با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در بیمارستان های فعال استان افزود: پیکربندی تمامی بیمارستان های استان انجام شده به تمامی مسئولان فناوری اطلاعات و مسئولین درآمد بیمارستان‌ها آموزش‌های لازم داده شده است.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان فروردین ماه سال جاری نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی بیمارستان های استان به صورت الکترونیکی انجام شود.

روند مطلوب طرح نسخه نویسی الکترونیک در لرستان

کوروش عمیدپور  کارشناس اداره کل نظارت و خدمات بیمه سلامت کشور  نیز از روند مطلوب و خوب اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در این لرستان خبر داد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان  روند رو به رشد و مطلوبی دارد، به نحوی که این طرح در بخش خصوصی به صورت صد در صدی اجرا شده است.

وی ادامه داد: مشکلاتی در بخش مراکز دولتی در زمینه سخت افزاری در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در لرستان وجود دارد که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته این روند هم صد درصدی خواهد شد.

کارشناس اداره نظارت و خدمات بیمه سلامت کشور بیان کرد:از بدو ورود به لرستان از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کوهدشت و تعدادی از موسسات  قرارداد در شهرستان خرم‌آباد بازدید به عمل آمد.

وی تصریح کرد: در بازدید از بیمارستان‌های سطح شهر خرم آباد آن چیزی که به وضوح دیده می شود استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سطح استان است که به نحو مطلوب اجرا شده و در حال پیشرفت می باشد.

وی با اشاره به موانعی که در طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز دولتی در لرستان وجود دارد، افزود: در این طرح موانعی و مشکلات سخت افزاری در بخش دانشگاهی وجود دارد که این موضوع ارتباطی به بیمه سلامت استان ندارد و در این راستا بیمه سلامت توانسته منابع مالی را تزریق کند و زمینه را برای این طرح فراهم کند.

عمید پور ادامه داد: در جلسه هماهنگی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز دانشگاهی قول مساعدت گرفته شد که تا پایان فروردین ماه  موانع و مشکلات را برطرف و استقرار به صورت کامل صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در استان لرستان با توجه به اینکه ۶۷۰ هزار بیمه شده روستایی وجود دارد در  پیوستن به طرح استقرار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک یکسری مشکلات وجود دارد که با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلات را رفع خواهد شد.