۱۹ میلیارد ریال زکات در دلفان پرداخت شد

شناسه خبر : ۷۳۳۳۵ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲

خرم‌آباد - امام جمعه نورآباد( مرکز دلفان) گفت: ۱۹ میلیارد ریال زکات امسال از کشاورزان ۴۴۴ روستای این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش موج خبر حجت الاسلام محمد خانی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات شهرستان دلفان افزود: این میزان زکات توسط ۴۱۷ عامل زکات جمع آوری شده است و در مواردی همچون کمک به ساخت مسجد، خانه عالم، غسالخانه، کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان مددجویان نهادهای حمایتی و تامین لوازم خانگی هزینه می شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: از محل دریافت زکات، جهیزیه سه نوعروس تامین، تهیه چهار هزار بسته موادغذایی جهت نیازمندان، کمک هزینه درمان هفت بیمار و بازسازی، مرمت و نوسازی مساجد روستایی انجام شده است.

امام جمعه نورآباد گفت: زکات یکی از احکام دقیق اسلامی با هدف فقرزدایی است بنابراین باید در مصرف آن بسیار دقت شود تا به دست نیازمندان برسد و گره گشای مومنان مستحق باشد.

حجت الاسلام خانی همچنین اضافه کرد: افزایش آمار طلاق در دلفان موجب نگرانی های جدی برای جامعه شده تا جاییکه ۷۰درصد طلاق ها توافقی است بنابراین دستگاههای مربوطه و صاحب نظران باید مقوله بهداشت روانی را جدی بگیرند.

وی رسالت وکلای دادگستری جهت جلوگیری از طلاق و صلح و سازش را سنگین دانست و گفت: مشکلات اقتصادی، اعتیاد، فقر و بی تفاوتی در خانواده از جمله عوامل  طلاق در این شهرستان هستند.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۴ روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.