تجلیل به سبک شهرداری؛ اخراج به جای پاداش و حقوق معوقه

شناسه خبر : ۷۳۲۶۴ یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵

استفاده کردن از زندانیان در امور شهری در راستای حمایت از خانواده آنان یک کار مثبت و پسندیده اجتماعی است اما بایستی مسئولان شهرداری به این موضوع توجه کنند که با انجام این کار تعدادی از کارگران شهرداری که جزو قشرهای ضعیف جامعه هستند از کار بیکار می‌شوند.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، طی روزهای گذشته تعدادی از کارگران فضای سبز منطقه ۳ خرم‌آباد در تجمعی نسبت به پرداختن نشدن مطالبات خود در ماه‌های گذشته اعتراض کردند.

علاوه بر اعتراض نسبت به پرداخت نشدن حقوق که موضوع ثابت اعتراض‌ کارگران شهرداری طی سال‌های اخیر بوده است آنان نسبت به اخراج خود و به کارگیری زندانیان برای انجام کارهای مرتبط به فضای سبز نیز اعتراض داشتند.

بر اساس گفته‌های مسئولان شهرداری امسال در مناقصه واگذاری نگهداری از فضای سبز خرم‌آباد یک تعاونی که وابسته به سازمان زندان‌ها بوده مناقصه مربوط به فضای سبز منطقه سوم خرم‌آباد را برنده شده است.

این تعاونی با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان استان ایجاد شده و قرار است برای فعالیت‌های خود از خانواده زندانیان و خود زندانیان استفاده کند و همین موضوع باعث شده تا کارگرانی که سال‌های زیادی است در قالب پیمانکارهای مختلف در فضای سبز شهر فعالیت می‌کنند از کار بیکار شوند.

در همین راستان به سراغ رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد رفتیم او با بیان اینکه مسئولان شهرداری باید آثار تصمیم ‌های خود را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند، اظهار داشت: در تصمیم گیری‌های شهرداری که مردمی ترین نهاد کشور است نبایستی به منافع مردم به ناحق ظلم شود.

رستم کوشکی ادامه داد: در اولین روزهای مطرح شدن این موضوع تمام جوانب برنده شدن تعاونی وابسته به سازمان زندان‌ها را به مسئولان شهرداری گوشزد کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین این مشکلات تخصص نداشتن پیمانکار طرح برای مدیریت فضای سبز است، تصریح کرد: علاوه بر تخصص نداشتن پیمانکار در صورت استفاده از زندانیان نیروهای کار نیز در این حوزه تخصص لازم را ندارند.  

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان کرد: استفاده کردن از زندانیان در راستای حمایت از خانواده آنان یک کار مثبت و پسندیده اجتماعی است اما بایستی به این موضوع توجه کنیم که با انجام این کار به تعدادی از کارگران شهرداری که جزو قشرهای ضعیف جامعه هستند آسیب اقتصادی و اجتماعی وارد نکنیم.

کوشکی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح 230 نیرو بیکار می‌شوند، خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از آنان تنها دارای این شغل هستند و برای آینده خود روی درآمد ناچیز حاصل از این کار حساب باز کرده اند و این امر پسندیده‌ای نیست که برای حمایت از گروهی از مردم به قشر مستضعف جامعه آسیب وارد کنیم.

وی گفت: پس از این اتفاقات سازمان زندان‌ها نسبت به این موضوع عقب نشینی داشته اما برای اینکه سازمان زندان‌ها نیز در این حوزه دچار آسیب اقتصادی نشود بایستی مسئولان شهرداری با آنان همکاری لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است که معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد نیز در ارتباط با این موضوع اظهار داشت:هر ساله بر اساس قانون مسئولیت نگهداری و مراقبت از فضای سبز شهر مسال خرم‌آباد را با برگزاری مناقصه به پیمان کاران واگذار می‌کنیم و مناقصه فعلی به صورت کاملا قانونی برگزار شده و در سلامت آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد.

عباس گرمه‌ای با اشاره به موضوع اعتراض کارگران شهرداری منطقه سه ادامه داد: این کارگران نیروهای شرکت پیمانکاری بودند که امسال مسئولیت فضای سبز این منطقه را بر عهده داشته‌ و با توجه به برنده شدن پیمانکار جدید و اینکه این پیمانکار قصد استفاده از آنان را ندارد دست به اعتراض زده‌اند.

انتهای پیام/خ