بی‌نظمی در بازار مردم را با مشکلات عدیده مواجه ساخته/ستاد تنظیم بازار دچار عدم تنظیم است

شناسه خبر : ۷۲۷۷۳ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۰

امام جمعه پل‌دختر گفت: بی‌نظمی ، نابسامانی و آشفتگی در بازار در آستانه سال نو، مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

به گزارش موج خبر از پل‌دختر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: امروز خرید و فروش کالادچار نوسانات شدید و بازار شب عید نسبت به سال‌های گذشته دچار آشفتگی زیادی شده است.

وی افزود: خرید مرغ ، گوشت قرمز و مواد غذایی از این دست برای عده‌ای تبدیل به یک رویا شده و اقشار کم‌درآمد زیر فشار گرانی و مشکلات معیشتی در مضیقه هستند.

امام جمعه پل‌دختر به آشفته بازار روغن خوراکی اشاره کردوگفت:این کالا که از نیازهای اولیه زندگی مردم است ،برخی فروشنده‌ها با ثبت کد ملی روغن را تحویل مردم می‌دهند و متاسفانه این آشفتگی روی بازار میوه و تره بار از جمله قیمت خیار تاثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: باید دید مشکل این تلاطم و نوسانات بازار کجاست ، گویا ستاد تنظیم باز خود دچار عدم تنظیم شده و ابتدا باید خودشان را تنظیم کنند.

موسوی یادآورشد: مسئولان امر در رسانه‌ها  اعلام می‌کنند مشکلی نداریم و مردم صبر کنند، گویا ماسک را به جای این که روی بینی و دهان استفاده کنند، روی چشمان زده‌اند، بهتر است برای دیدن آشفته‌بازار وضعیت قشر ضعیف که در سخت‌ترین شرایط بسر می‌برند، چشم‌های خود را باز کنند و مردم نباید تاوان این بی‌مسئولیتی را بپردازند.

وی عنوان کرد: بی‌تفاوتی مسئولان در قبال معیشت مردم به مثابه کرونا به یک اپیدمی (همه گیری) تبدیل شده و بهتر است به جای حرف زدن و شعار دادن در راستای درک و رفع چالش‌های معیشتی مردم اقدام عملی انجام دهند و در مسیر تنظیم بازار گام بردارند.

امام جمعه پل‌دختر واسطه‌ها و دلالان را عامل آشفته بازار دانست و گفت: دود این آشفته بازار به چشم طبقه محروم، ضعیف و مستمند و اقشار آسیب پ‌پذیر می‌رود و صدایی هم‌چون مجلس انقلابی می‌خواهد تا علیه این وضعیت نسبت به تنظیم بازار ومعیشت مردم ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولان می‌گویند مشکل در نهاده‌های دامی است ، این مشکلات درصورت مدیریت قابل حل است و مسئولان باید تدابیر لازم در راستای رفع مشکلات  معیشتی مردم را به ویژه در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان بی‌اندیشند.

موسوی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان  اشاره و یادآورشد: باتوجه به این فرمایشات، تنها راه موفقیت مسئولان کشور در همه موارد به ویژه بحث هسته‌ای اتحاد، هم‌دلی و یک‌صدایی است.

وی اتحاد و هم‌دلی را راه‌کاراصلی و رمز عبور از مشکلات اقتصادی به ویژه در مسایل بین‌المللی دانست و افزود:مردم به طور قطع همه با هم اتحاد ویک‌دلی دارند و روی سخن مقام معظم رهبری بیشتر با مسئولان است که جای هیچ‌گونه تعلل نیست که اگر باشد قافیه را می‌بازیم.

امام جمعه پل‌دختر گفت: امروز دشمن بسیار زیرک و تیز هوش است و می‌خواهد در بحث انرژی هسته‌ای خللی ایجاد کند، براین اساس مسئولان باید عکس‌العمل هوش‌مندانه در سایه اتحاد و هم‌دلی حول محور ولایت و گوش به فرمان مقام معظم رهبری داشته باشند، که این امر دهان همه کسانی که علیه نظام حرف می‌زنند را مهر و موم می‌کند.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه موارد از جمله اقتصاد مقاومتی ، مقاومت در برابر تحریم در مواجه با نقشه‌های شوم دشمنان فصل‌الخطاب مسئولان است.

انتهای پیام/