نایب رئیس مجلس: زمان پوست‌اندازی در اداره کشور رسیده است

شناسه خبر : ۷۲۷۷۰ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۲

خرم‌آباد - نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: نظام اسلامی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و اکنون می توان با سپردن امور به جوانان انقلابی در اداره کشور پوست‌اندازی کرد.

به گزارش موج خبر، "امیرحسین‌ قاضی زاده هاشمی" روز جمعه در دیدار با فعالین فرهنگی و سیاسی استان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‌آباد اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون بر اساس مکتب امام خمینی(ره) یک نظام ولایی را پایه گذاری کردیم که نقطه آرمانی آن احیای دین مبین اسلام بود.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تجربه کافی نداشتیم و روش‌های جدیدی برای اداره کشور مورد نیاز بود که در گذشته این روش ها وجود نداشت، افزود: از همان ابتدای انقلاب امام‌خمینی (ره) ساختاری را ایجاد کرد که در این راستا نهادهای انقلابی ایجاد شد که بتواند اهداف انقلاب را پیش ببرند  اما از روش‌های ابداع شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم و دستگاه های اجرایی بر نهادهای مردمی حاکم شدند.

قاضی زاده هاشمی گفت: در این راستا اکنون یک نهاد انقلابی با محدودیت های زیادی با نام بسیج مستضعفین باقی مانده است.

نایب رییس مجلس تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده است که کارآمدی نظام اسلامی را در درون نظام اصلاح کنیم و رویکردها را تغییر داده و ظرفیت‌ها را شناسایی و جمع آوری کنیم و ایران قدرتمند را بسازیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اکنون بر سر یک انتخاب بزرگ هستیم و روش اداره کشور باید تغییر کند همچنین باید مردم در اداره کشور سهیم باشد چرا که امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب کشور را به مردم سپرد و مردم انقلابی با مشارکت هم باید کشور را اداره کنند.

وی با اشاره به اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی مردم توانستند این واقعه مهم را اداره کنند اظهار کرد: الگوی جریان مقاومت در عراق، سوریه و لبنان توسط مردم اداره می‌شود و به پیروزی رسیده است و این جریان فرهنگی را در قالب های مختلف باید پیاده سازی کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به دنبال پیاده سازی حکومت عدل علی باشیم و باید به شعارهای انقلاب پایبند بود و امور باید به مردم سپرده شود.

وی افزود: باید دولت محلی را مردمان هر منطقه انتخاب کنند و حضور نخبگان می‌تواند در این راستا موثر باشد چرا که نظام شایستگی بسیاری دارد و باید افراد لایق انتخاب شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکزگرایی در استان ها باعث شده که به جز کلانشهرها دیگر شهرستان‌ها پیشرفت نکنند و لرستان به علت مساله اشتغال و نرخ بالای بیکاری یک استان ویژه می‌باشد که از منابع طبیعی به علت نبود علم و فناوری و نبود سرمایه‌گذاری مناسب بی‌بهره مانده که موجب مهاجرت نیروی انسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری دولت باید بر اساس شاخص عقب ماندگی هر استان افزایش یابد گفت: دولت تنها ۱۵ درصد از سرمایه گذاری در قالب توسعه کشوری نقش دارد و ۸۵ درصد دیگر متعلق به بانک ها و بنگاههای غیردولتی و یا بخش خصوصی می باشد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیم در برخی از استان‌ها صرفاً دولتی نیست و با مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ داخلی و خارجی رخ می‌دهد.