ضعف در شبکه توزیع کالاهای اساسی/ پیگیری مطالبات مردم در ماه‌های پایانی فعالیت دولت

شناسه خبر : ۷۲۷۶۲ جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به افزیش قیمت برخی کالاهای اساسی در روزهای پایانی سال، گفت: ریشه این افزایش قیمت‌ها به ضعف در شبکه تولید و توزیع مربوط می‌شود و برای برون رفت از این چالش نیازمند ساز و کار نظارتی، هوشمند و قوی هستیم.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلیمن سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال شاهد افزایش قیمت‌ برخی کالاهای اساسی هستیم، عنوان کرد: ریشه این موضوع به ضعف در شبکه تولید و توزیع مربوط است، هماهنگی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، اصناف و در نهایت سازمان تعزیرات حکومتی باید بیشتراز گذشته باشد.

اجرای ساز و کار نظارتی

وی افزود: تشکیل قرارگاه 17 ربیع پس از سخنان مقام معظم رهبری در کل کشور و به تبع آن استان می‌تواند در رفع چالش قیمت‌ها کارساز باشد، در این میان همکاری مردم نیز موثر است و به میزانی که اقلام نیاز دارد خریداری کنند، زیرا ذخیره‌سازی کالا بیش از نیاز فضا را برای گرانی مواد غذایی و کالاهای اساسی فراهم می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: در این روزها باید تدابیر خوبی اندیشیده شود، اجرای یک ساز و کار نظارتی، هوشمند، قوی و اطمینان بخش از تولید تا مصرف همراه با صحت، سرعت و دقت تنها راه برون رفت از آشفتگی بازار است.

ضرورت اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رییس جمهور جدید امریکا نیز همان سخنان متکبرانه و به دور از منطق و استدلال را مطرح کرد که مسبوق به سابقه است، گفت: درحالی که امریکا و سه کشور اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند اما ایران تا مدت‌ها به تعهدات خود عمل کرد و زمانی که دید طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند به تدریج تعهدات خود را کاهش داد.

وی افزود: ما مشاهده می‌کنیم امریکا و سه کشور اروپایی همچنان درباره تعهدات جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند و بازگشت ایران را به برجام آن هم به صورت یک طرفه مطرح می‌کنند.

خطیب جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها که توسط نمایندگان محلس تصویب شد ضروری است، البته این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که  نباید به وعده‌های اروپا و امریکا اطمینان کرد و مراقب حیله‌های شیطان بزرگ بود.

تاکید بر پیگیری مطالبات مردم در ماه‌های پایانی دولت

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چندماهی از فعالیت دولت باقی مانده گفت: انتطار مردم این این است که در این ماه‌های باقی‌مانده مسوولان اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس انجام فعالیت‌های مفید و نتیجه بخش است، تخصیص و جذب 1450 میلیارد تومانی که در سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه 20 بهمن 1399 اعلام شد یکی از مطالبات مردم است.

شاهرخی تکمیل ده هزارمسکن اقدام ملی، احداث مسکن و شغل برای فرزندان شهدا و جانبازان که تفاهم‌نامه آن  استان امضا شده و تخصیص آب در حد متوسط کشوری که 46 درصد است از دیگر مطالبات مردم عنوان کرد.

وی افزود: شروع به کار کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌کاره که مشکل حقوقی، قضایی و مالی دارند همچنین بهبود بازآفرینی شهری و رساندن مرکز به حدی که در شان مردم است از دیگر مطالباتی است که مردم در مراجعات خود مطرح می‌کنند.
عدالت در به کارگیری نیروها در همه سطوح همچنین عدم تبعض و ایجاد فرصت‌های شغلی برابر از دیگر مطالباتی است که امام جمعه خرم‌آباد به آن اشاره کرد.

خطیب جمعه خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با به مناسبت روز تربیت اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذار معاونت پرورشی، فرهنگی و تربیتی بودند و در این سال‌ها کارهای خوبی در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی، هنر فاخر و سرودهای دینی و مذهبی انجام شده البته تا رسیدن به آرمان و اهداف مورد نظر راه طولانی پیش رو داریم.

اصول تربیتی از نگاه امام علی

شاهرخی در ادامه به برخی اصول تربیتی از نگاه امام علی نیز اشاره کرد و افزود: جداسازی دنیای حلال و حرام در راستای فراهم کردن بستر برای دینداری و اخرت گرایی، دوری از آرزوهای خیالی، موهوم و پوچ و توجه به نظرعلم و عمل از اصول تربیتی شفاف از نگاه امام علی (ع) هستند.

وی امیدواری و دوری از یاس  و پرهیز ازاشرافی‌گری و رفاه‌زدگی را از دیگر اصول تربیتی امام علی (ع) عنوان کرد و گفت:  تلاش در جهت رفاه و آرامش مطلوب است اما چشم وهم‌ چشمی، مصرف‌گرایی و رفاه‌زدگی رذیلت اخلاقی را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد درپایان سخنان خود تواضع و تکبرستیزی را از دیگر اصول تربیتی امام علی (ع) مطرح کرد و افزود: یکی از موانع تربیت خودمحوری، غرور و تکبر است  زیرا انسان متکبر و مغرور ارشاد وهدایت دیگران را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/