اجرای بیش از ۴۳ هزار برنامه در کنگره سرداران و ۶۳۰۰ شهید لرستان

شناسه خبر : ۶۴۸۶۷ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۱

رئیس ستاد کنگره سرداران شهید لرستان از اجرای بیش از ۴۳ هزار برنامه در کنگره سرداران و ۶۳۰۰ شهید لرستان خبر داد.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، محمد محمودوند ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری بنا شده در کلیه استان‌ها کنگره ملی در سطح استان برگزار شود که در طول ۱۰ سال گذشته در اکثر استان‌ها کنگره برگزار شده و فقط ۳ استان باقی مانده که بنابر تقویمی که ابلاغ شد، باید در سال ۱۴۰۰ اجلاسیه در لرستان برگزار شود. 

وی افزود: جلسه پایانی کنگره لرستان باید در ۱۰ سال گذشته شروع شده و اقدامات و برنامه‌های مصوب شده اجرا می‌شد.

محمودوند با بیان اینکه اجلاسیه لرستان احتمالا تابستان ۱۴۰۰ یا ۱۴۰۱ برگزار شود، خاطر نشان کرد: اجلاسیه بر اساس مصوباتی که از قبل  توسط رده بالا دستی ابلاغ شده  برگزار می‌شود و در همین راستا جلسات ستاد کنگره در چند قانون اجرا شده است. 

وی گفت:  ستاد کنگره شکل گرفته،استاندار  نایب رئیس کنگره ملی و  سپاه دبیر این کنگره است ، ۱۵۰ جلسه از ابتدای شکل گیری این ستاد انجام شده که  ۱۲۹ برنامه مختص به  کمیته‌های بیست و دو گانه بوده  و حاصل این جلسات ۲۱۷ برنامه در ۱۴ حوزه فعالیت مانند عمرانی، فیلم و ... مصوب شده است .

رئیس ستاد کنگره سرداران شهید لرستان با بیان اینکه در روز اختتامیه و اجلاسیه ما باید ۴۳ هزار و ۳۳۶ برنامه را اجرا کنیم، افزود: اعتباری برای این برنامه‌ها در نظر گرفته نشده  اما این نشان از این ندارد که ما بی‌برنامه کار می‌کنیم، یک اعتبار کلی برای هر برنامه تعریف کردیم ،مبالغی  از منابع ملی، مبالغی توسط سپاه ، مبالغی از طریق خیرین باید تامین شود و  ممکن است مبالغی از سوی استاندار جذب شود. 

محمودوند خاطر نشان کرد: حوزه‌های فعالیتی که مشخص شده  برای کمک دادن است، مثلاً در زمینه عمران توسط شهرداری بنا است میدان ایجاد شود، دو میدان نیز به نام شهدا ایجاد شود، ما نیز در این زمینه هزینه خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه در زمینه اشتغال‌زایی نیز در برنامه‌های ما ۲۵۴  برنامه اشتغال‌زایی است، گفت: در زمینه تغییر تابلو کوچه‌ها با نام و مزین به نام شهدا شهرداری خوب پیش رفته و کمک می‌کنیم بهتر پیش رود. 

محمودوند افزود:به عنوان تسهیل‌گر و مطالبه‌گر کمک می‌دهیم که برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود، چرا که استان لرستان در دوران دفاع مقدس تلاش‌های زیادی کرده است، اما ما معرفی نشده‌ایم، چرا که در این زمینه مستندسازی نشده است. 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کتاب دفاع مقدس حداکثر ۱۸۰ کتاب چاپ کردیم، اما در پایان اجلاسیه باید حداقل ۷۵۰ جلد رونمایی کنیم.

رئیس ستاد کنگره سرداران شهید لرستان با بیان اینکه در حوزه پژوهش و تحقیق ستاد کنگره کمک می‌کند، به شرطی که پایان نامه اثربخش و هدف‌مند باشد، گفت: لازمه اجرای خوب این برنامه‌ها پشتیبانی مسئولین دلسوز این استان است، مردم و مسئولین همدل باشند، در حوزه شهدا  یقینا کار خوب پیش می‌رود، اما اگر منتظر اعتبار باشیم کار پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/