کاهش ۳۵ میلی‌متری بارندگی در لرستان

شناسه خبر : ۶۱۲۸۷ چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۸

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت:از ابتدای سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه ۳۵ میلی‌متر کاهش بارندگی را در مجموع متوسط داشته‌ایم.

به گزارش   موج خبر  از لرستان، بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: فردا بعدازظهر، جو آرام و پایداری در استان حاکم است.

مرادپور با بیان اینکه از بعدازظهر پنجشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی به مناطق غرب و شمال غرب کشور به تدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد منطقه افزوده می‌شود، گفت: برای فردا شب و روز جمعه در برخی نقاط استان سرعت وزش باد گاهی به بازه نسبتا شدید و شدید لحظه‌ای هم می‌رسد.

او افزود: این سامانه بارشی نیز روی منطقه تاحدودی فعال خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که علاوه بر ابرناکی از بامداد تا پایان وقت روز جمعه برای نقاطی از استان بارش‌هایی را به شکل پراکنده و رگباری گاهی اوقات رعد و برق به دنبال داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: همچنین روز جمعه در مناطق سردسیر (نیمه شمالی و جنوب شرق) و ارتفاعات و گردنه‌ها رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور اضافه کرد: انتظار بارش قابل توجه و چشمگیری در استان نداریم، اما بخاطر اینکه سطح زمین شرایط خشکی دارد احتمال دارد در برخی نقاط این شرایط ناپایدار منجر به اختلال و تردد جاده‌ای و ایجاد روان‌آب‌های سطحی شود.

او ادامه داد: شرایط ناپایدار جمعه شب از روی جو منطقه خارج می‌شود تا مجددا از شنبه بعدازظهر و برای ساعاتی از روز‌های یکشنبه و دوشنبه با حاکمیت شرایط ناپایدار شاهد وقوع بارش‌هایی به شکل پراکنده و رگباری در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان ۱۹۴ ملی متر بارندگی را داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلی‌متر کاهش بارندگی را در مجموع متوسط شاهدبودیم، اضافه کرد: طی این مدت بیشترین میزان بارندگی مربوط به خرم‌آباد به مقدار ۲۴۳.۸ میلی‌متر و کمترین مربوط به ازنا به مقدار ۱۳۱ میلی‌متر بوده است.

مرادپور عنوان کرد: نسبت به سال گذشته تا به امروز ۷ درصد و نسبت به آمار بلندمدت نیز ۱۵ درصد کاهش بارندگی داریم.

انتهای پیام/ر