تحقیق و پژوهش اساس پیشرفت است

شناسه خبر : ۴۹۰۸۵ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲

خرم‌آباد - رئیس دانشگاه لرستان گفت: اساس پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای بها دادن به تحقیق و پژوهش در همه زمینه‌ها و تشویق موفقیت‌های علمی است.

به گزارش موج خبر خسرو عزیزی روز چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری لرستان با تسلیت شهادت دانشمند برجسته شهید دکتر محسن فخری زاده افزود: همه باید کوشش کنیم راه شهیدان، با جدیت هرچه بیشتری ادامه یابد تا بیش از گذشته شاهد موفقیت های مختلف کشور در عرصه های گوناگون باشیم.

عزیزی اظهار داشت: باتوجه به شرایط امسال و شیوع ویروس کرونا، برنامه های مختلف و متنوع هفته پژوهش و فناوری استان، غیرحضوری برگزار خواهد شد که در این راستا محققان و پژوهشگران برتر لرستان تجلیل می شوند و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار نیز به صورت مجازی برپا می شود.

وی تصریح کرد: شعار هفته پژوهش و فناوری امسال، تحقیق و پژوهش در خدمت جهش تولید است و نکته مهمی که باید در تدوین برنامه ها مدنظر قرار گیرد این است که تحقیقات و پژوهش ها در راستای رفع مشکلات جامعه و جهش تولید باشد.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: به طور کلی باید تعامل بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی گسترش یابد تا شاهد تقویت مباحث اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی در جامعه باشیم.

عزیزی با اشاره به آغاز برنامه های هفته پژوهش از ۱۵ آذر افزود: نشست ها و کارگاه های تخصصی مختلفی نیز به صورت آنلاین (برخط) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۴۶۶ دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند اظهار داشت: اکنون ۱۹۴ رشته تحصیلی در این دانشگاه فعال است که از این مجموع ۴۹ رشته در مقطع دکترای تخصصی، ۷۹ رشته کارشناسی ارشد، ۶۵ رشته مقطع کارشناسی و دامپزشکی در مقطع دکترای حرفه ای ارایه می شود.

عزیزی ادامه داد: ۶ هزار و هفت دانشجو در مقطع کارشناسی، یک هزار و ۵۴۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۱۴۱ دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای و ۷۷۱ نفر نیز در مقطع دکترای تخصصی دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه دیپلماسی علمی بین‌المللی در این دانشگاه اقدامات موفقی انجام شده است ادامه داد: اکنون ۱۵۵ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۳۳۴ عضو هیات علمی در دانشگاه لرستان تدریس دارند که از این مجموع ۲۰ نفر استادتمام و ۸۰ نفر استادیار هستند و اکنون نسبت دانشجو به هیات علمی در این دانشگاه ۲۵.۳۴ درصد رسیده است.