اعتبار باقی مانده حوزه سیل لرستان به زودی جذب می‌شود

شناسه خبر : ۴۹۰۴۴ چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶

گروه استان‌ها- استاندار لرستان گفت: ۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات حوزه سیل باقیمانده مانده که با پیگیری‌های انجام شده تا پنجشنبه هفته آینده جذب استان می‌شود.

به گزارش موج خبر از خرم‌آباد، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان اظهارداشت: با توجه به اینکه سه منبع مهم تسهیلات در استان وجود دارد که به طور کامل جذب نشده‌اند، این جلسه به منظور بررسی راهکارهای جذب این منابع برگزار شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 90 درصد از اعتبارات اشتغال روستائیان لرستان جذب شده است افزود: حدود 36 میلیارد تومان از این منبع اعتباری باقی مانده که براساس بررسی‌های انجام شده تا پایان آذر ماه جذب استان می‌شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: اعتبارات مستقل برای سیل از دیگر منابع مهم تسهیلات در استان است که در این زمینه نیز اعتبارات حوزه سیل لرستان حدود 150 میلیارد تومان بوده که 68 میلیارد تومان باقیمانده از تخصیص آن، با پیگیری‌های انجام شده تا پنجشنبه هفته آینده جذب استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 136 میلیارد تومان اعتبار برای نهادهای حمایتی استان از قبیل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اختصاص داده شد بیان کرد: از  مبلغ مذکور 12 میلیارد تومان باقی مانده که به صورت اعتبار شناور در اختیار دستگاه‌هایی که توان جذب آن را دارند، قرار می‌گیرد.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با طرح پیشنهادی بنیاد مسکن لرستان برای اجرا در منطقه زز و ماهروی شهرستان الیگودرز تصریح کرد: از آنجا که زز و ماهرو یکی از محروم‌ترین مناطق استان است این طرح به صورت دقیق و کارشناسی شده و بر مبنای استعدادها و مزیت‌های آن طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرحی که برای منطقه ززو ماهرو طراحی شده پروژه‌های عمرانی و اقتصادی پیش بینی شده در منطقه را با برنامه‌ریزی اجرا می‌کند.

استاندار لرستان اظهارداشت: ما به دنبال تلفیق و هماهنگ کردن برنامه‌های بنیاد مسکن، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفین هستیم تا یک اقدام ارزشمند در زز و ماهرو انجام گیرد و با بهره گیری از ظرفیت و امکانات منطقه بتوانیم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم و اجرای موثر پروژه‌های عمرانی قدم برداریم.

انتهای پیام/642/ ت