مشکلی برای تامین کالاهای اساسی در کشور وجود ندارد

شناسه خبر : ۴۳۳۸۳ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۶

 مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگرچه اکنون گرانی برخی اجناس در کشور وجود دارد اما به دلیل کافی بودن موجودی کالاها، مشکلی برای تامین این اقلام نداریم.

 ایرج حسن پور روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: در راستای تامین کالای اساسی، اکنون انواع اجناس و کالاها به وفور در انبارها و بنادر وجود دارد و بین مردم توزیع می شود.

وی اظهار داشت: با وجودتحریم اقتصادی و شیوع کرونا در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم که از جنگ هشت ساله دفاع مقدس هم سنگین تر است چراکه دشمنان از هر طریقی به دنبال تحریم هستند تا سیستم اقتصادی کشور را فلج کنند.

وی با بیان اینکه کارها با همراهی تمامی دولتمردان و مقام معظم رهبری دنبال می شود تصریح کرد: باشیوع کرونا شرایط خاصی به وجود آمد و مردم در برخی از کشورها به فروشگاهها هجوم بردند اما ما در کشور رسوب کالا در بنادر را داشتیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار عدد ماسک روزهای اول شیوع کرونا در کشور تولید می شد اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۰ میلیون انواع ماسک با همکاری مردم و صنعتگران تولید می کنیم.

مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای جبران برخی از مشکلات، شورای هم‌خانواده در استان ها تشکیل شد که رئیس آن رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت است و با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی، شهرک های صنعتی، نظام مهندسی و خانه صنعت و معدن برای کمک به اهداف وزارتخانه اقدام می کنند.

حسن پور با بیان اینکه هفت محور مدنظر وزارت صمت است اظهار داشت: یکی از محورها بحث تولید و جهش تولید است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به آن توجه کردیم، نهضت ساخت داخل  و فعال شدن واحدهای راکد، تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی و تولید پوشک نیز از برنامه های اصلی این وزارتخانه است.

وی به مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی نیز به عنوان یکی دیگر از سیاست ها و اولویت های اصلی وزارت صمت اشاره کرد و گفت: حجم و تنوع کالاهای صادراتی به ۱۵ کشور هدف از دیگر برنامه های تدوین شده است .

مشاور وزیر صمت تصریح کرد: همچنین باید مشکل برخی از معادن را که ثبت و در واقع حبس شده است حل کرد و در اختیار مردم قرار داد که البته این مهم مورد تاکید رئیس جمهوری است.

حسن پور ادامه داد: لرستان یکی از استان های محروم کشور محسوب می شود و باید پروژه های مهمی در این استان ایجاد شود چراکه یکی از مشکلات  این استان ها نبود پروژه های مهم و بزرگ است.

وی افزود: مردم اکنون مشکل گرانی دارند و گرانی ها به صوت شناور در حال افزایش است که باید بازرسان این وزارتخانه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی نظارت جدی داشته باشند تا پاسخگویی خوبی به مردم داشته باشیم و شهروندان گمان نکنند مسوولان اقدامی انجام نمی دهند و تنها شاهد گرانی ها هستند.

بختیار رازانی با حضور ایرج حسن پور مدیرکل امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان معرفی و منصوب شد.

 پیش از این محمدرضا صفی خانی به مدت پنج سال و ۲ ماه در این سمت فعالیت داشته است.

رازانی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد صنایع و معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان و معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی البرز از سوابق کاری وی است.