دریافتی ایتام کمیته امداد لرستان حدود ۲ برابر می‌شود

شناسه خبر : ۴۳۳۵۱ چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سرانه کمک به فرزندان ایتام و طرح محسنین استان با اجرای طرح "هر کارمند یک حامی معنوی" از ۲۴۰ هزار تومان به حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

 جاسم محمدی فارسانی روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی لرستان افزود: کارمندان می‌توانند با مبلغ ۵۰ هزار تومان در این طرح شرکت کنند که علاوه بر افزایش سطح کمک های نقدی و غیرنقدی به کودکان تحت پوشش، بنای یک اقدام معنوی نیز در خانواده پایه‌ریزی می شود.

وی اظهار داشت: تعدادمددجویان کمیته امداد لرستان با همه گیر شدن ویروس کرونا به سه برابر افزایش یافته و از اسفند سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در قالب تبصره ۱۴ به جمعیت تحت پوشش اضافه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: درآمدهای امداد، کفاف این‌حجم گسترده از مراجعه کنندگان را نمی دهد بنابراین با اجرای برخی طرح ها و همکاری دستگاهها نسبت به حل مشکل نیازمندان و مستضعفان اقدام می کنیم.

محمدی فارسانی با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر فرزندان ایتام و نیازمندان استان تصریح کرد:‌ از این تعداد حدود هفت هزار کودک یتیم و سه هزار و ۵۰۰ کودک دیگر دارای پدرانی با بیماری های سخت علاج، سالمند و زندانی هستند که قادر به تامین مایحتاج آنها نیستند.

وی گفت: برای هر یک از این فرزندان شناسنامه ای تهیه و مشخصات کامل آنها در آن درج شده است که کارمندان می توانند کمک های خود را بصورت مستقیم به کارت بانکی آنها واریز نمایند.

۱۰۴ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۳۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.