برنامه‌های هفته وحدت در کانون‌های پرورشی لرستان آغاز شد

شناسه خبر : ۳۴۳۲۶ پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: ویژه برنامه‌های هفته وحدت از امروز پنجشنبه به صورت مجازی در مراکز فرهنگی هنری استان آغاز شده است.

به گزارش موج خبر محمدجواد محمدی با اعلام این خبر بیان کرد: همزمان با آغاز هفته وحدت، نماهنگی با ترکیبی از دکلمه شعر با موضوع وحدت و گویش‌های مناطق مختلف استان در فضای مجازی منتشر شد.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه های متنوعی در زمینه قصه گویی، شعرخوانی، سفالگری و نقاشی با موضوع وحدت در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان اجرا می شود که ویدیو و تصاویر آن هر روز در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان گفت: ویژه برنامه «زیرگنبدکبود» از سوی انجمن قصه گویی لرستان در بخش کلاسیک ( سنتی) و مدرن (نوآورانه) با محوریت ولادت پیامبراکرم (ص) و هفته وحدت برای گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ( مربیان، بخش آزاد، پدربزرگ و مادربزرگ) تهیه شده است که فیلم آن در شبکه های مختلف مجازی کانون منتشر می شود.

محمدی ادامه داد: خوشنویسی، سفالگری، داستان نویسی، دلنوشته، سرودن شعر توسط اعضا و مربیان کانون در مدح پیامبر(ص) و خوانش اشعار انقلابی به مناسبت ١٣ آبان نیز از دیگر برنامه های مجازی هفته وحدت در کانون‌های پرورشی لرستان است.

در حال حاضر ۱۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت، هفت کتابخانه سیار و ۲ مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان فعال است و بیش از ۴۰ هزار نفر عضو این کانون هستند.

هفته وحدت اسلامی به فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول که سالگرد ولادت محمد (ص) پیامبر اسلام بنابر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت ایشان بنابر روایات موجود در شیعه است، گفته می‌شود.