شعر اثرگذارترین رسانه و هنر است

شناسه خبر : ۳۰۴۶۹ شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به احیای شعر آئینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: شعر اثرگذارترین رسانه و هنر است.

به گزارش موج خبر، سید احمدرضا شاهرخی شامگاه جمعه در شب شعر «ذکر نبی» که به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار شد، گفت: شعر پرچم هویت یک ملت است که وحدت و همدلی ملی را زنده نگه می‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه شعر اثرگذارترین رسانه و هنر است، گفت: طبیعتاً شعر برای شاعر مسئولیت آفرین است و این مسئولیت باید در قالب کلماتی که موجب هدایت و ارشاد مخاطب شده و همدلی و وحدت را در جامعه افزایش می‌دهد، ظهور پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان، افزود: شعر شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ و مولانا همواره در خدمت اخلاق بوده و مملو از ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و باید توسط شاعران معاصر نیز به خوبی دنبال شود.

حجت الاسلام شاهرخی، به احیای شعر آئینی با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شعر پرچم هویت یک ملت است و وحدت و همدلی ملی را زنده نگه می‌دارد و اگر ملتی هویت خویش را گم کرده و دچار تفرقه شود، دشمنان به راحتی خواهند توانست نقشه‌های خود را پیاده کرده و سرنوشت مردم آن کشور را به گونه‌ای دیگر رقم بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: پیامبر اسلام در عصری ظهور کرد که اعراب جاهلی، پرستش طاغوت را پذیرفته و حاضر نبودند باورهای غلط و اشتباه خویش را کنار بگذارند، در این شرایط، رسول اکرم (ص) با این پیام که «قرآن کریم پندآموز و هوشیار کننده است و عمل به آموزه‌های آن سعادت ابدی را به دنبال خواهد داشت» به مقابله با جهالت آنها برخواست و ائمه معصومین (ع) نیز در عصر خود با همین پیام به ارشاد مردم خویش پرداختند.