اشتغالزایی برای جوانان ۴۸ منطقه حاشیه‌ای در لرستان الزام دارد

شناسه خبر : ۲۹۵۶۱ پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۵

نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار تدوین الگوی ویژه اشتغال برای جوانان بیکار در ۴۸ منطقه حاشیه‌ای این استان شد.

به گزارش موج خبر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه چهارشنبه در نشست با معاونان وزیر کار اظهار داشت: امروز مسئولان عالی رتبه وزارت کار در استان حضور یافتند و از نزدیک مسائل و مشکلات لرستان را دقیق مشاهده کردند.

شبکه آبیاری دشت های لرستان تکمیل شود

وی با بیان اینکه کشور ما یک درصد جمعیت جهان را دارد اما از نظر منابع تا ۵ درصد برخی منابع را دارد، اقلیمی چهار فصل دارد؛ تصریح کرد: لرستان هم به تبع منابع خدادادی دارد، بیش از ۲۰ دشت وسیع دارد که شبکه آبیاری موجود برای این دشت‌ها کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اگر این دشت‌ها به طور کامل به شبکه آبیاری مجهز شوند، چه بسا بیکاران دیگر استان‌ها هم از این ظرفیت اشتغال استفاده خواهند کرد، افزود: مجموعه نمایندگان استان، کارگزاران قوه مجریه و قوه قضائیه در استان مسائل و مشکلات لرستان را پیگیری می‌کنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه نماینده قوه قضائیه نیز در استان حضور یافتند و پیشنهاد من به ایشان این بود که یک شعبه قضائی برای رسیدگی به کارخانه‌های دچار مشکل استان تأسیس شود تا این پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند، اظهار داشت: در حوزه وزارت کشور هم مقرر شد دبیرخانه‌ای در وزارت کشور و در استانداری تأسیس شود تا رونمایی از سند پیشران توسعه استان در سطح ملی انجام گیرد.

مدیریت جهادی رمز انجام کار است

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی رمز انجام کار است، رمز موفقیت است، تصریح کرد: یک مدیر باید امکانات لازم را به نحو مفید و ارزشمند برای رسیدن به اهداف سازمانی به کار بگیرد؛ این نوع مدیریت مبتنی بر توکل بر خدا، انقلابی عمل کردن، کار مضاعف و انبوه و پیگیری لازم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: هرجا مدیریت اینگونه باشد کار پیش می‌رود، اما هرجا مدیران سست و غیرانقلابی عمل کردند، همت مضاعف نداشتند، کارها مبتنی بر درایت و علم نبود یا کار انجام نمی‌شود یا اگر انجام می‌شود نهایتاً نصیب ویژه خواران می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه حضور مجموعه وزارت کار در لرستان بارقه امیدی را در دل مردم استان ایجاد کرد، تصریح کرد: از یک وزارت خانه نزدیک به ۱۵ نفر نیروی پر تلاش و با سابقه روشن و با درایت به استان آمدند و همه شهرها را ارزیابی کردند.

پول باید در خدمت تولید و اشتغال باشد

وی با تاکید بر اینکه در یک چرخه تولید کارگر، کارفرما، سرمایه گذار، مدیران و مردم نقش دارند، افزود: پول باید در خدمت تولید و اشتغال باشد، اگر در خدمت سود قرار گیرد اقتصاد را تخریب می‌کند. باید پول در خدمت تولید و اشتغال باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در باب مشاغل خانگی هم دقتی لازم است، گفت: پول در قالب مشاغل خانگی پخش می‌شود اما آثار آن را در جامعه مشاهده نمی‌کنیم، اینکه اعتبارات در مسیر خود مصرف بشود باید کنترل شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جوانان بیکار در شهرها و ۴۸ منطقه حاشیه شهرها جمعیت قابل توجهی هستند، تصریح کرد: زمینه ایجاد مشاغل خانگی برای این افراد وجود ندارد، باید برای این جمعیت بیکار برنامه ریزی شود.

وی یادآور شد: مدل‌های ویژه ایجاد اشتغال در مناطق حاشیه‌ای تدارک دیده شود.