توصیه پلیس راهور به رانندگان در ایام محرم

شناسه خبر : ۱۴۵۴۷۰ شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۷

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه به رانندگان در ایام محرم گفت: نقص در سیستم روشنایی، نمره منفی دارد

به گزارش موج خبر، سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن توصیه پلیس به رانندگان در ایام محرم ۱۴۰۳ ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش گفت: در این ایام عزاداران تا پاسی از شب بیرون هستند و بیشتر تردد مردم شب هنگام اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رانندگان حتماً قبل از روشن کردن خودرو، سامانه روشنایی را بررسی کنند و از سالم بودن چراغ‌ها اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ شریفی گفت: چندین بار تاکید شده که اگر سامانه روشنایی خودرو خراب باشد جز نقص فنی محسوب شده و طبق جدول تخلفات حادثه ساز به راننده نمره منفی تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: عابرین پیاده نیز به پاس و احترام این ایام پوشش تیره بر تن دارند و کمتر در معرض دید رانندگان قرار می‌گیرند که رانندگان باید به این موضوع توجه داشته و ترددهای عابرین پیاده را به دقت بررسی و رؤیت کنند تا از تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

وی گفت: رانندگان گرامی بویژه در این ایام همکاری لازم را با پلیس راهور تهران بزرگ که جهت نظم دهی خودروها و مورب پارک کردن وسایل نقلیه در اطراف تکایا و حسینیه‌ها مستقر هستند داشته باشند.

سرهنگ شریفی گفت: رانندگی با سرعت مطمئنه نیز در این ایام بیشتر مورد تاکید پلیس است چرا که احترام به قانون و رعایت سرعت‌ها می‌تواند جلوی بسیاری از حوادث و تصادفات را مخصوصاً در شب‌ها بگیرد.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین مراقب تردد کودکان در اطراف هیئت‌ها و مساجد در این ایام باشند چرا که قد و قواره آنان از دیگران کوتاه‌تر است و کمتر در معرض دید شما هستند و بیشتر می‌بایست مراقب رفت و آمد و حضور آنان باشید.