حمل جسد مقتول با خودروی پراید پدر/ قاتل چاقوکش اعتراف کرد

شناسه خبر : ۱۴۵۴۶۴ شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹

مرد جوانی که در یکی از پارک‌های جنوب تهران مرتکب جنایت شده بود با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی موج خبر، چندی قبل، پرسنل انتظامات بیمارستان شهدای هفتم‌تیر‌‌ کشف جسد مرد جوانی مقابل در این مرکز درمانی به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد جوانی به نام حسام مواجه شدند که از ناحیه کمر هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی که در جریان تحقیقات متوجه دوربین‌های مداربسته شده بودند، به بازبینی فیلم آن پرداخته و لحظه به لحظه صحنه کشف جسد را مشاهده کردند. در فیلم مشخص شد، یک پراید با 2 سرنشین به بیمارستان شهدای هفتم تیر مراجعه و مقتول را جلوی در این مرکز درمانی رها کرده و متواری شدند.

تحقیقات تخصصی نشان می‌داد، مرد جوان در مکان نامعلوم دیگری با انگیزه نامشخص به قتل رسیده و توسط سرنشینان خودروی پراید جلوی در این بیمارستان رها شده است.

کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات گسترده اطلاعاتی هویت صاحب پراید که مرد سالخورده‌ای بود را شناسایی کردند. او در جریان تحقیقات گفت: من خیلی وقت است که از خودرو استفاده نمی‌کنم و در آن زمان ماشین در اختیار 2 پسرم بود، از وقوع این جنایت بی‌خبر هستم.

پسر جوان پس از بازداشت به تیم جنایی گفت: حسام را می‌شناختیم. روز حادثه به همراه برادرم به قصد ملاقات با دوستان خود به یکی از پارک‌های جنوب تهران رفتیم و مشروبات الکلی مصرف کردیم که در این میان مشاجره‌ای میان مقتول و قاتل شکل گرفت و خیلی زود درگیری دسته‌جمعی 9 نفره‌ای شروع شد.

شاهد جنایت ادامه داد: در جریان این نزاع قاتل با ضربه چاقو مرتکب جنایت شد؛ من و برادرم که خیلی ترسیده بودیم جسد حسام را سوار بر خودروی پدرم کردیم و راهی بیمارستان شهدای هفتم تیر شدیم. برای اینکه لو نرویم جسد را حوالی این مرکز درمانی رها کردیم و پا به فرار گذاشتیم. ما در این جنایت نقشی نداریم فقط  از ترسی که وجودمان را فرا گرفته بود، جسد را حمل کردیم.

کارآگاهان به دنبال دریافت این سرنخ مهم، تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی را آغاز کردند و در این شاخه از تحقیقات با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت 8 مرد جوان را شناسایی کردند که در ادامه متهمان طی عملیات‌های هماهنگ و منسجم بازداشت شدند.

متهم اصلی پرونده که در جریان تحقیقات منکر ارتکاب جرم بود پس از مشاهده با ادله موجود و مواجه با افراد دیگر که در درگیری حضور داشتند چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و به ارتکاب قتل حسام با ضربه چاقو در یکی از پارک‌های جنوب تهران اعتراف و عنوان کرد به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی دست به این جنایت زده است.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

انتهای پیام/