۲۸۰ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند

شناسه خبر : ۱۴۵۳۸۳ پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۹

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۸۰ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۹۲ پرونده تخلفاتی تشکیل شد که بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد شد.

وی اظهار داشت: در این راستا چهار میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان یک میلیارد و ۴۲ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال وصول شده است و مابقی نیز در حال پیگیری می باشد.

مدیرکل محیط زیست لرستان با بیان اینکه ۱۹۵ نوع تخلف زیست محیطی در سطح استان ثبت شده است عنوان کرد:اکنون ۴۲ پرونده مختومه، ۱۰۲ پرونده در جریان هستند.

سالاروند ادامه داد: امسال ۳۳ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در لرستان کشف و ضبط شد که از این تعدادسه قبضه غیرمجاز، ۳۰ قبضه مجاز بود.

وی گفت: همچنین ۴۴۷ ادوات و وسایل شکار و صید شامل تور ماهیگیری، فشنگ، تور زنده گیری، دوربین شکاری، خشاب، چرخ و چوب ماهیگیری و لاشه شکار از متخلفان زیست محیطی کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: در این مدت صید غیرمجاز آبزیان ۴۲۸ مورد، هشت مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پرندگان ۴۷ مورد، زنده گیری غیرمجاز خزندگان یک مورد، شروع به شکار۶۲ مورد و پنج مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.