ساخت تونل سد "مخملکوه" خرم آباد با ۲ کاربری دنبال می شود

شناسه خبر : ۱۴۵۳۲۲ چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۰

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ساخت تونل سد مخملکوه خرم آباد با ۲ کاربری انتقال آب و ایجاد جاده دسترسی در شمال شرقی شهر دنبال می شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در بازدید از پروژه سد مخملکوه خرم آباد افزود: اجرای تونل یکی از موضوعات مهم این سد است که پیگیری ها و بررسی ها برای احداث آن با قطر ۱۱ متر در حال انجام است تا علاوه بر انتقال آب، یک ارتباط جاده‌ای نیز بین پشت سد و داخل شهر هم برقرار شود.

وی اظهار داشت: این تصمیم گیری با توجه به افزایش جمعیت شهر خرم آباد در سال های آینده و ضرورت وجود زیرساخت هاست که تلاش می شود در صورت تاییدیه های فنی و مهندسی اجرایی گردد.

استاندار لرستان تصریح کرد: با اجرای این امر و گسترش شهر در آینده، این تونل می‌تواند در شمال شرقی شهر موجب کاهش فاصله ها و ایجاد راه دسترسی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان نیز گفت: با توجه به اینکه احداث سد مخملکوه از مطالبات جدی مردم خرم‌آباد است عملیات اجرایی این سد با مشخص شدن پیمانکار جدید سال ۱۴۰۱ از سر گرفته شد و هم اکنون فعال است.

داریوش حسن‌نژاد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد مخملکوه در سال ۹۷ تصریح کرد: این سد با حجم مخزن ۳۴ میلیون مترمکعب علاوه بر تامین آب شرب شهرستان خرم‌آباد، با اشتغالزایی سه هزار نفر می‌تواند به رفع مشکل بیکاری در این شهرستان کمک کند.

وی با بیان اینکه این سد ۵۵ میلیون مترمکعب آب شرب و پنج میلیون مترمکعب آب مورد نیاز صنعت خرم آباد را تامین می کند، افزود: سد مخملکوه سنگ ریزه ای با هسته رسی است که ۵۳ متر ارتفاع دارد.

به گزارش ایرنا این طرح حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل سد و شبکه های پایاب آن حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال نیاز است.