اسبقیان: هیچ ابهامی در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیست

شناسه خبر : ۱۴۵۳۰۶ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۰

معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی بر اساس مصوبه مجمع این فدراسیون بود و ابهامی در این مورد وجود ندارد.

به گزارش موج خبر، محمد شروین اسبقیان در مورد طرح شکایت مهدی مبینی در دیوان عدالت اداری بعد از  مجمع انتخاباتی ریاست دوومیدانی، اظهار داشت: بله من شنیدم. آقای مبینی از همکاران خوب و مدیران با سابقه ما هستند؛ اما نمی‌دانم شکایت‌شان برای چه چیزی است؟ اگر شما می‌دانید به من بگویید تا درباره آن پاسخ بدهم. 

«ما هم در رسانه‌ها شنیدیم. آیا با شما و وزارت ورزش در این مورد تماسی نداشتند؟» وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج خبر عنوان کرد: آن چیزی که من شنیدم این بود که ایشان از  مدیران وزارت ورزش هستند. آقای وزیر در بدو صدور احکام و در متن احکام سرپرستان فدراسیون‌ها، آورده شده که با توجه به عدم ایجاد شائبه‌ در انتخابات فدراسیون‌ها به عنوان کاندیدای انتخاباتی ثبت نام نکنند. در حکم آقای مبینی هم همین مسئله آمده است. به همین دلیل وزارت ورزش با توجه به صدور این متن به مبینی گفته بود  که نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: حتماً شما هم یک جایی کارمند هستید. به عنوان کارمندان تشکیلات باید تابع دستورات مدیر بالا دست باشید. خودم را مثال می‌زنم که برای شما دوستان رسانه‌ای هم مورد توجه خواهد بود. در دوره وزیر قبلی، با کسب مجوز برای انتخابات فدراسیون جانبازان و  توان‌یابان حاضر شدم. همانگونه که استحضار دارید 4 سال به عنوان رئیس فدراسیون آنجا بودم و در فاصله 2 یا 3 ماه مانده به روزهای آخر، آقای هاشمی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.

وی افزود: بعد از رای اعتماد، آقای هاشمی به عنوان مقام بالا دستی  من دستور دادند به وزارت ورزش برگردم. آن موقع دوستان کمیته نقطه نظراتی داشتند و علاقه‌مند بودند که آنجا ادامه بدهیم. اما چون دستور وزیر ورزش بود  و من به عنوان کارمند وزارتخانه تابع دستور مافوقم بودم و باید به عنوان سرباز جمهوری اسلامی و ولایت کارم را انجام بدهم،  به وزارتخانه برگشتم. یعنی یک وزیر موافقت و یک وزیر موافقت نکردند. برادر مبینی که سال‌ها همکار ما هستند،  باید این مسئله را مورد عنایت قرار بدهند. در واقع مجوز باید صادر شود که مامور به خدمت شویم. برای مثال کارمند آموزش و پرورش با مجوز وزیر آن وزارتخانه می‌تواند به وزارتخانه دیگری مامور شد و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.

اسبقیان در ادامه صحبت‌های خود خطاب به مبینی تاکید کرد: کسب مجوز برای آقای مبینی در وزارت ورزش و جوانان هم نیاز بود و  ضمن اینکه در ابلاغ ایشان هم دیده می‌شد. در کنار این موضوع ممکن بود،  سایر کاندیدا هم معترض شوند که مثلاً  ایشان 3 یا 4 ماه به عنوان سرپرست فدراسیون فعالیت کردند و این  موضوع در رای‌ها هم تاثیرگذار است. برای اینکه عدالت برقرار شود و قبلاً در حکم  آقای وزیر هم این مطلب آورده شده بود. آقای مبینی شما استحضار داشتید و در حکم‌تان آمده بود. بنابراین جای دلخوری و گلایه‌مندی نیست، چرا که همه ما برای یک هدف تلاش می‌کنیم و سوار یک کشتی در جمهوری اسلامی هستیم.

وی درباره شکایت مهران تیشه‌گران دیگر کاندید انتخابات فدراسیون دوومیدانی و ترک مجمع به عنوان اعتراض، تصریح کرد: ایشان در انتخابات تشریف آوردند و شرکت کردند. ایشان از همکاران خوب ما هستند و رای‌گیری انجام شد.  ایشان در مجمع صحبت و برنامه خودشان را ارائه کردند. بعد آخر مجمع به من گفتند با اجازه شما من می‌خواهم بروم. وقتی ایشان از مجمع رفت رای‌گیری شروع شده بود که ایشان رفتند و قبل از رای‌گیری مجمع را ترک نکردند. 

معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی، گفت: در مورد تاخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی وزارت ورزش تصمیمی نگرفت. 3 یا 4 کاندیدا احراز صلاحیت نشده بودند. دستگاه نظارتی به ما پیشنهاد دادند که اجازه بدهید بررسی‌های لازم انجام شود. بعد از رای‌گیری در مجمع عمومی قرار شد که انتخابات در روز  11 تیر ماه برگزار شود. بعد از مصوب شدن موضوع، قرار شد  آن فرصت به نهاد نظارتی داده شود. تا  دوستانی که فرصت نشده و شاید ابهاماتی در احراز صلاحیت‌شان وجود داشت، کارشان انجام شود.  ما بر اساس مصوبه مجمع، کار انتخابات را اجرا کردیم و جای هیچ ابهامی وجود ندارد. 60 نفر اعضای مجمع در رای‌گیری شرکت کردند و  40 نفر به آقای حدادی رای دادند و قانوناً ایشان رئیس فدراسیون دوومیدانی هستند.

انتهای پیام/