اسبقیان: امیدوارم هندبال دوره بعد سهمیه المپیک بگیرد

شناسه خبر : ۱۴۵۲۸۸ سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: در خرداد ماه برخی فدراسیون‌های المپیکی ۷۵ درصد بودجه خود را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی موج خبر، محمدشروین اسبقیان، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون هندبال گفت:  اگر وضعیت هندبال را رصد کنیم بعد از حضور پاکدل موفقیت‌های قابل توجهی در این رشته کسب شده که قابل دفاع است. در سال آینده با این برنامه ریزی‌ها و دغدغه‌هایی که پاکدل دارد اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در فدراسیون هندبال این روزها شاهد دو اتفاق خوب هستیم اول اینکه در مسیر توسعه ورزش قهرمانی چشم اندازهای خوبی را متصور هستیم و روزهای خوبی در پیش خواهد داشت. دوم در موضوعات فرهنگی است. تربیت معنوی و اخلاقی مهم تر از قهرمانی است.

اسبقیان تصریح کرد: یک پرواز زمانی خوب است که دو بال با هم هماهنگ باشد و اوج باشد اگر یک بال مشکل داشته باشد، پرواز به هدف نمی رسد. در ورزش معتقدیم اگر ورزش قهرمانی یک بال باشد، بحث فرهنگی بال دیگر است و با این دو کنار هم اوج می‌گیریم. به همین دلیل موضوعات فرهنگی بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: معاونت قهرمانی صرفا جهت بعد قهرمانی نیست و بر اساس دستور وزیر معاونت فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است. موضوعات فرهنگی در فدراسیون‌ها که در هندبال به وضوح دیده می‌شود، در کنار بخش قهرمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای افزود: اینکه در شروع برنامه فدراسیون یاد شهید جمهور را گرامی داشتید جای تقدیر دارد. وی سه بار در مراسم تجلیل از ورزشکاران حضور یافت به یاد ندارم جز شهید رئیسی کسی به عنوان رئیس جمهور در وزارت ورزش شخصا حضور داشته باشد.  با دستور ویژه شهید رئیسی امروز هیچ بدهی به ورزشکاران نداریم.

وی افزود: در خرداد ماه برخی فدراسیون های المپیکی 75 درصد بودجه خود را دریافت کردند.که با عنایت شهید رئیسی و پیگیری‌های آقای هاشمی در وزارت ورزش و جوانان بوده است. قطعا ورزشکاران در مرحله دوم انتخابات به پای صندوق رای می آیند. این یک تکلیف الهی است و خواهش می کنم این تکلیف را ادا کنید و دین خود را به رهبر و شهدا ادا کنید.

اسبقیان گفت: تعامل خوب و کار جهادی و سخت کوشانه پاکدل نوید بخش روزهای خوشی برای هندبال است. امیدوارم هندبال هم جزو رشته‌هایی باشد که دوره بعد سهمیه المپیک بگیرد و با تدابیر فدراسیون حتما این امر محقق خواهد شد. گزارش خوب خزانه دار، بازرس و حسابرسی در این مجمع بسیار خرسند کننده بود.

انتهای پیام/