احیای ۱۰هزار واحد تولیدی برای اینکه نان کارگران آجر نشود

شناسه خبر : ۱۴۵۱۹۳ دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۴۶

دولت‌سیزدهم با احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل، چراغ امید را در دل ده‌ها هزار کارگر روشن کرد.کارخانه‌هایی که چرخ تولیدشان دوباره به کار افتاد تا نان کارگران آجر نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج خبر؛ احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل یکی از سیاست های دولت سیزدهم در حمایت از تولید بود.دولت سیزدهم با آسیب شناسی,‌ پرداختن به حل مسئله بنگاه های اقتصادی و احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل که مورد توجه مقام معظم رهبری بود را در دستور کارقرارداده بود.

*ایجاد 215هزار شغل با احیای 9هزار واحد اقتصادی

اواخر خرداد ماه بود که علی کریم‌پور، دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی نهاد ریاست جمهوری درباره احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل گفت: رییس جمهور شهید به صورت تخصصی مباحث حقوقی و اقتصادی را برای احیای واحدهای اقتصادی پیگیری می‌کردند و بیش از 9000 واحد اقتصادی در کشور که تعداد زیادی از آنها در صنایع پایین‌ دستی پتروشیمی بودند در زمان سه‌ساله این دولت احیا شدند.

وی افزود: با احیای این 9000 واحد اقتصادی که حدود 5000 واحد آن به‌صورت کامل تعطیل بودند، بیش از 215 هزار نفر شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

کریم‌پور میزان سرمایه احیا شده با احیای واحدهای اقتصادی در دولت سیزدهم را 300 همت اعلام کرد و گفت: هیچ واحد اقتصادی الان در کشور نمی توانیم پیدا کنیم که به‌راحتی تعطیل شود، چرا که با اصلاح سازوکارهایی، دیگر مثل گذشته واحدهای اقتصادی با بروز مشکلات، سریعا به سمت تعطیلی سوق پیدا نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دهه 90 دهه تعطیلی کارخانه ها بود، ولی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، یک کارخانه توسط بانک ها تعطیل نشد.

به گزارش تسنیم,چندی قبل نیز امیرحسین مدنی،نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی ​​ با اشاره به اینکه ابتدای دولت سیزدهم به علت تعطیلی واحدهای تولیدی با شرایط بدتر از کرونا مواجه بودیم، یادآور شد: در ابتدای این دولت به علت تعطیلی واحدهای تولیدی و واگذاری‌های غیرعادلانه و غیراصولی در دولت‌های قبل و تبعات امنیتی و اجتماعی آن با شرایط بدتر از کرونا مواجه بودیم، به طوری که حدود 60 هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور وجود داشت که 9000واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل در دولت سیزدهم احیا شدند.

بنابر این گزارش روز گذشته محمد مخبر, سرپرست ریاست جمهوری  با بیان اینکه شهید رئیسی در زمینه رشد و رونق اقتصاد و تولید کشور دغدغه جدی داشت و مسائل این حوزه را به شکل مستمر پیگیری می‌کرد، افزود: شهید رئیسی به هیچ عنوان جلسات رصد اقتصادی را تعطیل نمی‌کرد و در کنار آن جلسات متعددی با مسئولان و فعالان اقتصادی داشت و علاوه بر اینها به صورت میدانی نیز مسائل و رفع مشکلات این بخش را دنبال می‌کرد.

مخبر احیای واحدهای تولیدی راکد را یکی دیگر از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور شهید دانست و اظهار داشت: دولت سیزدهم احیای 10هزار واحد تعطیل یا نیمه‌تعطیل را هدف‌گذاری کرده بود که امروز بخش قابل توجهی از آن محقق شده و بخش زیادی از موفقیت‌های دولت مردمی در زمینه تشکیل سرمایه ثابت، کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید مربوط به اقدامات و تلاش‌های دولت در همین عرصه است.

انتهای پیام/