رونمایی از یک مناظره رودررو/ قرعه‌کشی ۲ نامزد انجام شد؟

شناسه خبر : ۱۴۵۱۸۳ یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۵

پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد قرعه‌کشی و فرآیند اجرای برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری توسط صداوسیما با اعلام شورای نگهبان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی موج خبر، شبِ گذشته محمدصالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما اعلام کرد که تلویزیون برای مرحله دوم انتخابات 2 مناظره درنظر گرفته است و البته کنار آن، پزشکیان و جلیلی 2 نامزد انتخابات یک برنامه نطق زنده و یک برنامه مستند نیز خواهند داشت.

با مشخص شدن جدول تبلیغات دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دوشنبه 11 تیر از ساعت 21:30 مناظره اول و سه‌شنبه 12 تیر از ساعت 21:30 مناظره دوم بین دو نامزد راه‌یافته به دور دوم برگزار خواهد شد.‌

پیگیری‌ها از ستاد انتخابات رسانه ملّی نشان می‌دهد هنوز قرعه‌کشی انجام نشده است و منتظرند شورای نگهبان نتیجه دور اول انتخابات و راه‌یافتن سعید جلیلی و مسعود پزشکیان را به دور دوم انتخابات رسماً تأیید و اعلام کند، همه اتفاقات پس از آن شکل قانونی به خود می‌گیرند.

البته درباره جزئیات مناظره دونفره که آیا همچون مناظره رودرروی سال 1388 با چند سؤال از سوی مجری اتفاق می‌افتد و یا به‌سبک مناظرات این دوره کارشناسان سؤال می‌کنند و دو نامزد پاسخ می‌دهند.

به‌هرحال مفتاح دبیر ستاد انتخابات صداوسیما شب گذشته در گفت‌وگویی با خبرنگار موج خبر اعلام کرد که مناظره اول روز دوشنبه 11 تیرماه از ساعت 21:30 الی 23:30 و سه‌شنبه 12 تیرماه نیز مناظره دوم  از ساعت 21:30 الی 23:30  روی‌ آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

این خودش به‌معنای رونمایی از یک مناظره رودررو پس از سال‌هاست که می‌تواند در نوع خودش قابل‌توجه باشد. 

اما به‌جای برنامه‌های دیگر همچون رو به دوربین در دور اول انتخابات و صف اول و گفت‌وگوی ویژه، تلویزیون نطق زنده برای هر دو نامزد درنظر گرفته است که چهارشنبه 13 تیرماه نطق نامزد اول به‌صورت زنده از ساعت 19 الی 19:30 روی آنتن خواهد رفت و همچنین نطق نامزد دوم نیز به‌صورت زنده از ساعت 20 الی 20:30 پخش می‌شود.

در مورد مستند و فیلم تبلیغاتی 2 نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه پخش می‌شود. از ساعت 19 الی 19:30 پیش از آغاز مناظره دوم مستند نامزد دوم از ساعت 19 الی 19:30 و مستند نامزد اول هم از ساعت 20 الی 20:30 روی آنتن خواهد رفت.

گفتنی است که مناظره‌های این دوره را مهدی خسروی گوینده و مجری خبر تلویزیون اجرا کرد و گفته می‌شود او مجری مناظره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود، اما به‌هرحال باید منتظر ماند تا قرعه‌کشی انجام شود و ستاد انتخابات صداوسیما جزئیاتی از نحوه مناظره رودررو و بقیه موارد را اعلام کند. 

ناگفته نماند براساس پیگیری‌های خبرنگار موج خبر، تلویزیون قرار است شبکه خبر2 همچون دور اول انتخابات، کنش‌ها و فعالیت‌های میدانی دو نامزد را به‌صورت زنده پخش کند. 

انتهای پیام/+