عبدی: مسابقات کافا را به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنیم

شناسه خبر : ۱۴۵۱۴۸ یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۰

سرمربی تیم جوانان ایران تاکید کرد که حضور تیمش در تورنمنت کافا در جهت آماده‌سازی این تیم برای دور مقدماتی قهرمانی آسیا خواهد بود.

به گزارش موج خبر، حسین عبدی پیش از اعزام تیم ملی جوانان به قرقیزستان برای حضور در تورنمنت کافا، اظهار داشت: امروز راهی بیشکک شدیم و از آنجا به جلال‌آباد می‌رویم. الان هم در فرودگاه دبی هستیم‌. 

وی درمورد شکل برگزاری این تورنمنت، گفت: بازی‌ها در 2 گروه برگزار می‌شود و ما با ازبکستان و ترکمنستان در یک گروه هستیم. اولین بازی با ترکمنستان و دومین دیدار با ازبکستان است. البته ازبکستان تقریبا 2 روز بیشتر از ما استراحت می‌کند و ریکاوری بهتری خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان تصریح کرد: در آخرین اردوی خود پیش از اعزام 2 بازی دوستانه انجام دادیم. امیدهای مقاومت را 7 بر یک و امیدهای سایپا را 2 بر یک بردیم. در شرایطی که در بازی دوم به دلیل اخراج سمیر حبوباتی از دقیقه 25 تا 90 کار را 10 نفره ادامه دادیم. البته تیم حریف درخواست کرد یک بازیکن جای او اضافه کنیم اما خواستیم بچه‌ها یک بار بازی با 10 نفر را امتحان کنند. البته 2 بار در تیم نوجوانان این کار را مقابل ژاپن انجام داده بودیم که جواب داد.

عبدی اضافه کرد: می‌خواستیم 10 نفره حدود 70 دقیقه مقابل حریف بازی کنیم. از آنجائیکه به بسته نگه‌داشتن دروازه خود و باز کردن دروازه حریف اطمینان داشتیم، خوشبختانه بچه‌ها توانستند با انجام یک بازی خوب، مقابل سایپا برنده شوند. خوشبختانه بچه‌های ما حتی 10 نفره هم می‌توانند نه تنها دروازه خود را بسته نگه دارند، بلکه با تلاش کردن و لطف خدا می‌توانند پیروز میدان باشند. در دیدار با سایپا هم این اتفاق افتاد و هرچند به بچه‌ها فشار آمد اما لازم بود تجربه 10 نفره بازی کردن را با بازیکنان جدید هم داشته باشیم تا آنها به خودشان اعتماد پیدا کنند.

وی عنوان کرد: هرچند این 10 نفره شدن منجر به خستگی زیادی شد اما در آخرین دیدار دوستانه توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم. به هر صورت امیدوارم دعای مردم شامل حال بازیکنان ما باشد و بتوانیم در تورنمنت کافا که به آن هم به عنوان بازی‌های تدارکاتی نگاه می‌کنیم، آمادگی لازم را برای مسابقات اصلی خود در دور مقدماتی قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی در لائوس به دست آوریم و در آنجا هم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/